دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رشد بازار سرمایه طی هفته‌های اخیر، نشان‌دهنده خوش‌بینی ایجاد شده در رابطه با بهبود وضعیت اقتصادی کشور و بازگشت پول‌های پارک شده به بازار بورس است. مدیر معاملات شرکت سرمایه‌گذاری مهر آیندگان ضمن بیان این مطلب، در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار داشت: به نظر من نقدینگی جدید، جذب بازار شده اما بیشتر رشد فعلی بورس تحت تاثیر بازگشت دوباره پول‌های اهالی بازار بوده که رونق را به آن بازگردانده است، اما این نقدینگی در شرایطی تزریق شده که هنوز بازار درگیر بی‌اعتمادی‌های ایجاد شده از خاطرات تلخ دفعات گذشته است.

بهرامی در ادامه افزود: براساس تجربیات گذشته، همواره بازار تحت تاثیر اخبار پیرامون توافق هسته‌ای تا قبل از انتشار نتیجه آن با رشد همراه می‌شد ولی بعد از آن با افت شدید همراه می‌شد، اما این بار خوشبختانه خاطرات تلخ آن روزها تکرار نشد و شاهد رشد تقاضا در بازار بورس هستیم. این اتفاقات و نوسانات در کنار عرضه‌های سنگین سهامداران حقوقی باعث ایجاد جو بی‌اعتمادی در بین فعالان آن شده و هنوز هم با وجود رشدی که به یک ماه نیز در حال نزدیک شدن است، به طور کل به بازار بازنگشته است.

وی ادامه داد: به طور کل با وجود این بی‌اعتمادی و عملکرد محتاطانه برخی سهامداران در بورس، شاهد هوشمند شدن حرکات نقدینگی موجود در بازار هستیم و اکنون پول تشخیص می‌دهد برای کسب بازدهی سراغ کدام یک از صنایع و شرکت‌ها برود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اخبار مثبتی که در خصوص مذاکراتی که برخی شرکت‌ها برای همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی انجام داده‌اند، توضیح داد: به نظر من برخی از سرمایه‌گذاران خارجی، خصوصا اروپایی‌ها تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌ها نداشته و به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت به دلیل تجربه تلخ گذشته خود با احتیاط عمل کنند، اما احتمال آنکه این سرمایه‌گذاران به بورس وارد شوند و از این طریق بازدهی کسب کنند وجود داشته و براساس اخباری که در این رابطه وجود دارد نشان از ترجیح اروپایی‌ها بر سرمایه‌گذاری در بورس به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در صنایع است و وقوع این امر نیز در کوتاه‌مدت بعید به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: ما در کوتاه‌مدت با دو موضوع مهم داخلی و خارجی روبه‌رو هستیم که یکی از آنها انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مشخص نیست چه گروهی روی کار خواهد آمد. از طرفی در آمریکا نیز انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در پیش خواهیم داشت که به طور کل تعیین تکلیف این دو موضوع و تغییرات احتمالی که ممکن است در روابط این دو کشور ایجاد شود برای برخی سرمایه‌گذاران خارجی مهم است و این امر باعث شده تا در جریان افزایش مراودات خود احتیاط کنند.

بهرامی گفت: با حل شدن مشکل سوییفت بانکی تا دو هفته آینده و ورود پول‌های بلوکه شده به کشور، بانک مرکزی نیز به این نتیجه خواهد رسیدکه زمان کاهش نرخ سود سپرده بانک‌ها فرا‌رسیده که این امر خود نیز می‌تواند منجر به کاهش هزینه تولید برای صنایع و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان شود و رونق اقتصادی از چرخ دنده‌های کوچک شروع و به کلیت اقتصاد کشور برسد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: حضور نقدینگی سرمایه‌گذاران خارجی حتی به‌صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه، کاهش نرخ سود سپرده بانک‌ها و حل شدن مشکلات اقتصادی کشور دورنمای روشن و مثبتی برای بورس ایجاد کرده است که با بازگشت اطمینان سرمایه‌گذاران به روند بازار، رشد اصلی و منطقی بازار سرمایه را در سال 95 شاهد خواهیم بود. در حال حاضر نیز اگر فعالان بازار استراتژی خود را تغییر دهند و نسبت حد ضرر و حد سود را برای خود مشخص کنند، حاشیه امنیت سرمایه‌گذاری آنها افزایش می‌یابد و نسبت ریسک به بازده افراد منطقی‌تر خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t1fCL6XI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه