جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از بازگشت مدیریت سهام عدالت پتروشیمی‌ها به شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد.

عباس شعری‌مقدم روز گذشته در حاشیه نهمین نمایشگاه ایران پلاست در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه مدیریت سهام عدالت در شرکت‌های پتروشیمی واگذار شده به بخش خصوصی به شرکت ملی صنایع پتروشمی بازگشته است، گفت: به‌عنوان مثال در شرکت هلدینگ خلیج فارس ٤٠ درصد از سهام این شرکت مربوط به سهام عدالت است که با احتساب ٢٠ درصد مالکیت سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این هلدینگ، مدیریت سهام آن در هلدینگ خلیج فارس به ٦٠ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ٢٠ تا ٣٠ درصد از سهام ١٠ شرکت پتروشیمی خصوصی‌سازی شده مربوط به سهام عدالت است، گفت: در دو شرکت نیز سهم سهام عدالت هر کدام ١٠ درصد است که مدیریت آن به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شده است.

شعری‌مقدم با بیان اینکه در بازدیدهای خود از نهمین نمایشگاه ایران پلاست تمام غرفه‌داران داخلی و خارجی از مدیریت برگزاری نمایشگاه رضایت داشتند، گفت: خوشبختانه امسال چهار هزار مترمربع به غرفه‌های خارجی اختصاص داده شده که نسبت به سال ٩١ چهار برابر افزایش یافته است، ضمن آنکه به لحاظ تعداد میزان مشارکت شرکت‌ها و کشورهای خارجی نسبت به دوره گذشته 5/2 برابر شده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امسال برای نخستین بار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان اداره‌کننده نمایشگاه نبوده و این کار را شرکت هلدینگ خلیج فارس برعهده دارد که این موضوع یکی از ویژگی‌های این دوره نمایشگاه به شمار می‌آید. در سال‌های گذشته پتروشیمی به‌عنوان متصدی برگزاری نمایشگاه حضور داشت در حالی که امسال فقط نقش حاکمیتی دارد.

شعری‌مقدم با تاکید بر اینکه بعید است در دوران نمایشگاه قرارداد یا تفاهم‌نامه‌ای خاصی منعقد شود، گفت: تاکنون با برخی از شرکت‌های خارجی مانند اتریش مذاکراتی داشته‌ایم، همه این شرکت‌ها امیدوارند تحریم‌ها حذف شود، بر همین اساس هم‌اکنون آنها در حال زمینه‌سازی برای حضور دوباره در ایران هستند.

وی گفت: در خلال نمایشگاه ایران پلاست، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات تشکل‌ها و انجمن‌های خصوصی در این صنعت است و قصد داریم با همفکری آنها دلایل توسعه نامناسب صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی را پیدا کنیم.

شعری‌مقدم یکی از دلایل توسعه نیافتگی صنایع پایین دستی در صنعت پتروشیمی را خصوصی‌سازی نادرست در بخش‌های بالادستی دانست و گفت: این خصوصی‌سازی بدون ایجاد مقدمات و فرهنگ لازم انجام شده و هم‌اکنون تفکر لازم برای توسعه در شرکت‌های پتروشیمی خصوصی شده وجود ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DO5iP7uZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه