پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نخستین روز هفته با توجه به وضعیت مناسب بنیادی بسیاری از شرکت‌ها در کنار خبرهای مثبت سیاسی و اقتصادی با رشد آغاز شد. حمایت از مذاکرات هسته‌ای و رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی بر جو بازار سهام موثر بود و بیشتر شدن حضور حقوقی‌ها در بازار، سبب رشد تقاضا شد. قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه به بیش از ۶۱ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رکورد ثبت شده برای این محصول در سال ۲۰۱۵ است. در معاملات روز گذشته بیش از 536 میلیون سهم به ارزش 97 میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سهام به 291 هزار میلیارد تومان رسید. همچنین روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۹۱.۲۳ واحدی و رشد 14صدم درصدی، به عدد ۶۴ هزار و 932 واحد رسید. گروه‌های خودرو، مالی و محصولات فلزی نیز به ترتیب برترین‌های گروه صنعت شدند.

بازگشت خوش‌بینی به بورس

در معاملات روز گذشته نمــاد اغلب شرکت‌های فعال بورسی با رشد قیمت و نوسانات مثبت مواجه شدند که در این بین سهم شـــرکت‌های پتروشیمی خارک، گروه مپنا و ایران خودرو در تاثیر مثبت بر رشد شاخص کل بیشتر بود. شرایط فوق بیانگر این نکته است که مجددا خوش‌بینی‌ها به بازار سهام باز گشته تا اهالی تالار اطمینان بیشتری درخصوص بحث مذاکرات هسته‌ای داشته باشند. در بازار نقدی فرابورس ایران نیز شاخص کل با سه واحد افزایش به 742 واحد و ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 61 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایـــرانیـــان، پتروشیمی زاگرس، بانک گردشگری، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ذوب‌آهن اصفهان و نفت ایرانول در افزایش شاخص فرابورس اثر داشته و نماد پتروشیمی جم در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بوده است.

با گروه‌های بازار سهام

در گروه خودرو و ساخت قطعات با وجود معاملات مثبت در اوایل بازار شاهد افت نسبی قیمت نمادها از اواسط تا پایان معاملات بودیم. گروه بهمن و سایپا دیزل دو نماد با معاملات پر حجم در این گروه بودند. با وجود اینکه نماد سایپا دیزل، با صف خرید، معاملات را آغاز کرده بود، پس از قرار گرفتن شفاف‌سازی این شرکت روی سایت کدال، این نماد تا کف قیمت روزانه نزول کرد. در شفاف‌سازی شرکت سایپا دیزل آمده است: زمین شرکت در 27/6/89 به قیمت روز به مبلغ ۷۲۲.۵ میلیارد ریال خریداری شده است و با توجه به رکود چندین ساله در معاملات املاک و مسکن مازاد تجدید ارزیابی املاک شرکت متصور نیست. شرکت پارس خودرو اعلام کرده که تعدیل پیش‌بینی را طی هفته جاری ارسال می‌کند و پس از انتشار اطلاعیه نماد بازگشایی خواهد شد. گروه بانک و موسسات اعتباری معاملات خود را در بازه مثبت آغاز کردند و تا پایان بازار نیز این روند ادامه داشت. با معامله ۱۳.۸ میلیون سهم بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین معاملات گروه را داشت، هرچند که این میزان معامله در مقایسه با معاملات روزهای قبل این نماد کم حجم بود و شش میلیون از این حجم نیز توسط حقوقی‌ها فروش رفته است.

اقبال خریداران به سرمایه‌گذاری صنعت نفت

در گــروه انبــوه‌ســازی، معاملات با روندی مثبت آغاز شدند اما در اواخر بازار شاهد افت قیمت در اکثر سهم‌ها بودیم. گرچه در پایان معاملات تنها سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان و سامان گستر اصفهان نمادهایی از گروه با قیمت پایانی منفی هستند. همچنین در این گروه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۳ مبلغ یک هزار و ۴۷۰ میلیارد و ۷۲۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های خود منظور کرده است.

در گروه سیمانی معاملات منفی را در برخی نمادها شاهد بودیم. معاملات سرمایه‌گذاری توسعه صنایع سیمان نیز همچنان روی قیمت ۱۵۰۰ ریال ادامه ‌دارد. همچنین شرکت سیمان اصفهان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۳ مبلغ ۱۵۹ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۷۹۷ ریال سود به هر سهم خود اختصاص داد. در گروه فرآورده‌های نفتی نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت مورد اقبال خریداران بود و در صدر پرتقاضا‌ترین نمادها قرار داشت که طی معاملات روز گذشته ۱۸ میلیون سهم از این نماد جابه‌جا شد و با صف خرید چهار میلیونی نیز به معاملات روز پایان داد. در گروه قند و شکر تمام نمادها در بازه منفی و اکثرا با صف فروش، روز معاملاتی خود را به پایان رساندند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L2weZpMi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه