جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر راه و شهرسازی:

بازسازی حمل‌و‌نقل ریلی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری

8 سال پیش ( 1394/10/22 )
 

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با صدراعظم سابق آلمان جزییات پروژه‌های ایجاد تغییرات ساختاری در حمل‌و‌نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی را تشریح کرد و گفت: ما با آلمان‌ها روابط گسترده‌ای در حوزه ریلی، جاده‌ای، صنعت ساختمان، صنعت نفت، انرژی و سایر صنایع داریم. به گزارش ایرنا، عباس آخوندی با اشاره به فعالیت زیمنس در ایران ادامه داد: شرکت زمینس خوشبختانه در ایران فعالیت تولیدی دارد و ما جزو معدود کشورهایی در دنیا هستیم که شرکت آلمانی زیمنس در اینجا مستقیما به تولید واگن با آرم زیمنس اقدام می‌کند.

594645834594646345845846946464646894896

وی با بیان اینکه ما در ایران در آستانه اجرای اقدامات گسترده ساختاری در حوزه حمل‌و‌نقل هستیم اظهار کرد: می‌خواهیم تغییر بنیادینی در این صنعت در ایران دهیم. بزرگ‌ترین اتفاقی که افتاده در حوزه راه‌آهن بود. در این بخش نیاز داریم تا توسعه گسترده‌ای در بخش‌های حمل‌و‌نقل ریلی بار و مسافر چه درون شهری و چه برون‌شهری انجام دهیم. طبق برآوردی که در هزینه‌ها کرده‌ایم نیاز به سرمایه‌گذاری حداقل ۳۰میلیارد دلاری در شش سال آینده داریم تا کار مفصلی در این بخش انجام شود و قطعا در این راه دوستان آلمانی‌مان کمک زیادی به ما خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشابه همین بازسازی ساختاری را در حوزه هوانوردی در دست اقدام داریم خاطرنشان کرد: میانگین سن هواپیماهای ما ۲۲ سال است که باید جوان شود. ضمن اینکه تعداد هواپیماهای فعال نیز ۱۵۰ هواپیماست که باید به ۵۰۰ فروند برسد. در بخش فرودگاهی نیز اگرچه تعداد فرودگاه‌های ما در تهران و استان‌ها مجموعا ۶۵ فرودگاه فعال است، اما همچنان نیاز به فرودگاه‌سازی گسترده در تهران و هفت استان داریم. بنابراین بحث نوسازی فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، شیراز، اصفهان، اهواز و مشهد هم در دستور کار ما است. ایجاد تحول در سایر صنایع وابسته هوانوردی از قبیل راهبری ناوگان هواپیما و سیستم‌های کنترل آسمان هم باید نوسازی شوند.

وی درباره بازسازی ساختار حمل‌و‌نقل جاده‌ای بیان کرد: در این بخش با اینکه وضع خوبی در زمینه ساخت و تولید جاده‌های جدید داریم و پروژه‌های عمرانی راهسازی گسترده‌ای طراحی شده، اما از آن مهم‌تر نوسازی ناوگان جاده‌ای است. بیش از ۱۲۵ هزار کامیون بالای ۲۵ سال در جاده‌های ایران تردد می‌کنند که باید نوسازی شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها نیاز به یک نظام پشتیبانی مالی بزرگ دارد که بانک آلمانی می‌تواند در این راه به ما کمک کند. ما در تهران مجوزهای قانونی ایجاد منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی را داریم که به ما اجازه می‌دهد 4هزار هکتار از فضای این منطقه از پایتخت را برای منطقه آزاد در نظر بگیریم. قصد داریم این منطقه آزاد را به یک بازار بزرگ مالی و بیمه بین‌المللی برای کل منطقه تبدیل کنیم. به همین دلیل دنبال آن هستیم تا از بانک‌های بین‌المللی دعوت کنیم در این منطقه آزاد مستقر شوند و آلمان می‌تواند در این زمینه پیشقدم شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lsoxnrfa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه