پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز از ماه شهریور با ادامه ریزش متغیرهای خود، به سیر نزولی ادامه داد و شاخص کل بورس تهران به کانال 64‌هزار و 651 واحدی سقوط کرد. کاهش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی از سویی و رونق بازارهای موازی از جمله طلا و سکه از طرفی دیگر باعث شد سهامداران به فروش بیشتر سهام خود اهتمام ورزند.

چنان‌که احتیاط سهامداران بر خبرهای مثبت دیپلماتیک و کاهش ریسک‌های سیاسی غلبه داشته و سبب اقدام به فروش سهم از طرف حقیقی‌ها شد و در مقابل میل حقیقی‌ها به فروش سهم، حقوقی‌های بازار به خرید سهام شرکت‌ها اصرار داشتند.طی معاملات روز گذشته همچنان شاهد معاملات کد‌به‌کد و بلوکی حقوقی‌ها بودیم. به‌طوری‌که از کل معاملات کد‌به‌کد حقوقی‌ها در روز گذشته بیش از 68‌میلیارد تومان به این معاملات اختصاص داشت.

افزایش قیمت گروه قندی در بازار منفی

در بین گروه‌های بازار سهام، شرکت‌های قندی از بیشترین افزایش قیمت برخوردار شدند و تنها گروه پیشرو در بازار منفی دیروز بودند که متاثر از برخی‌ خبرهای مثبت ازجمله تخصیص سهمیه واردات شکر خام به کارخانجات قندی و نیز رایزنی برای گرفتن مجوز افزایش قیمت 2‌هزار و 700‌تومانی شکر سفید با رشد قیمت سهام همراه شده‌اند. در جهت عکس این گروه، سیمانی‌ها قرار داشتند. صرف نظر از عملکرد مجموعه‌های سیمانی طی دوره‌های عملکرد متفاوت که با تعدیلات مثبت و منفی همراه بوده، اگر نگاهی به آمار تولید سیمان و کلینکر طی چهار ماه ابتدایی امسال که توسط انجمن گروه منتشر شده، بیندازیم درمی‌یابیم که این ارقام نیز از کاهش تولید و فروش محصولات سیمان و کلینکر طی دوره مذکور حکایت دارد. رکود در بخش ساخت‌و‌ساز در کنار مشکلات صادراتی که تقریبا اکثر صنایع با آن درگیر هستند باعث شده هم فروش سیمان در داخل سخت شود و هم اینکه در بحث نا‌آرامی‌های عراق، صادرات با معضل همراه شود. در بازار فرابورس ایران در جریان معاملات روز‌گذشته شاخص کل فرابورس با رشد 0.20‌واحدی در کانال 735 واحدی در جا زد. علاوه بر این نمادهای پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان و بانک گردشگری با روند مثبت و نمادهای پالایش نفت تهران، فولاد هرمزگان جنوب، نفت پاسارگاد و نفت ایرانول با روند منفی به کار خود پایان دادند. همچنین نمادهای بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با روند صعودی و نمادهای پالایش نفت تهران، گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، بانک حکمت ایرانیان و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با روند منفی به کار خود پایان دادند.

کاهش 2419 واحدی شاخص کل در مردادماه

طبق آمار منتشره در پنجمین ماه امسال تعداد 9744‌میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 23134‌میلیارد ریال در 672‌هزار و 308 نوبت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 50، 40 و 47‌‌درصد کاهش را نسبت به تیرماه نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات نرمال در این مدت به 22771 میلیارد رسید و حجم معاملات معاملات نرمال هم با 9651‌میلیون سهم به ترتیب با 29.4 و 40.3‌درصد کاهش مواجه شدند و تعداد 1916‌هزار و 410 برگه اوراق مشارکت نیز به ارزش 1915‌میلیارد ریال معامله شد که نسبت به تیرماه به ترتیب افزایش 26 و 26.3‌درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص کل هم در مردادماه امسال با 2419‌واحد کاهش معادل 3.58‌درصد ریزش داشت و در پایان این ماه روی عدد 65225‌واحد متوقف شد و شاخص بازار اول نیز در این مدت با 2287‌واحد کاهش به رقم 46186‌واحد و شاخص بازار دوم با 1931‌واحد کاهش به عدد 1393696‌واحد رسیدند. افزون بر این، گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن هم با 13.11‌درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 9.71‌درصد، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی با 7.41‌درصد، قند و شکر با 7‌درصد و منسوجات با 6.43‌درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه‌ها در ماهی که گذشت به خود اختصاص دادند.

افزایش 122‌درصدی حجم معاملات فرابورس

بررسی معاملات بازار فرابورس نیز در مردادماه امسال حاکی از آن است که حجم و ارزش معاملات در 20 روز معاملاتی به ترتیب 122 و 14‌درصد رشد داشته و در مجموع 4‌هزار و 99‌میلیون ورقه بهادار در 255‌هزار نوبت به ارزش 18‌هزار و 728‌میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران خریدوفروش شده است. همچنین آیفکس در روز پایانی پنجمین ماه امسال با 7.6‌درصد کاهش، عدد 742 را نشان داد و ارزش کل بازار فرابورس هم به عدد 799‌هزار و 389‌میلیارد ریال رسید و گروه فلزات اساسی با 16‌درصد سهم در صدر جدول صنایع پیشرو در معاملات مردادماه فرابورس ایران و بانک‌ها و محصولات شیمیایی با سهم 16 و 14‌درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/soROTvt5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه