پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس اوراق بهادار تهران که در روز ابتدایی هفته و با انتشار اخبار مثبت هسته‌ای از وین با رشدی هیجانی همراه شده بود، با کاهش هیجان خریداران حقیقی به فاز استراحت رفت و سهامداران در خریدوفروش سهم‌ها محتاطانه عمل کردند. گرچه با توجه به فروش حقوقی‌ها در آخرین ساعات معاملات روز شنبه، پیش‌بینی استراحت در روز یکشنبه می‌شد. طی روز گذشته شرکت مدبران اقتصاد وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت، عرضه‌کننده پرحجم سهام در نمادهای معاملاتی بانک دی و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بود.

همچنین گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن، یک‌میلیون سهم از سرمایه‌گذاری خوارزمی را واگذار کرد و حمل‌ونقل توکا نیز واگذاری بیش از 2‌میلیون سهم توکاریل را دنبال کرد. شرکت نمادافزون پاسارگاد نیز همچنان به دنبال واگذاری پرحجم سهام بانک گردشگری همچون روزهای اخیر بود. بانک گردشگری با عرضه سهام خود از سوی شرکت توسعه امید افق گردشگر به‌عنوان یکی دیگر از حقوقی‌های خود مواجه بود. این در حالی است که بانک قوامین بیش از 11‌میلیون سهم را در گروه بانکی‌ها طی روز گذشته واگذار کرد.

سنگین‌تر بودن کفه خوش‌بینی سهامداران

با در نظر گرفتن سنگین‌تر بودن کفه خوش‌بینی سهامداران نسبت به حصول نتیجه در مذاکرات هسته‌ای، همچنان میل به خرید در سهامداران دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. چنان‌که در معاملات روز گذشته بازار سهام به دلیل میل سهامداران به خرید، خرید ارزش و حجم معاملات نیز رشد کرد به‌طوری‌که در معاملات دومین روز هفته 757‌میلیون سهم به ارزش 143‌میلیارد تومان دادوستد شد. در معاملات روز گذشته بورس تهران سه صنعت بانک، خودرو و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین صنایع بورسی ایستادند. درعین حال روند بازار سهام شرایط مستعدی برای رشد نماگرها فراهم آورده تا همسو با افزایش انتظارات روانی معامله‌گران بازار سهام بتوانند بازدهی مناسبی را برجای گذارند. به نظر می‌رسد روند بازدهی بورس به‌طور پله‌ای و همسو با برآورده شدن انتظارات معامله‌گران در نماد معاملاتی شرکت‌های پیشروی بازار حرکت خواهد کرد.

افزایش 2.5‌واحدی شاخص فرابورس

در جریان معاملات روزگذشته فرابورس ایران، 142‌میلیون و 140‌هزار ورقه بهادار در 25‌هزار و 485 نوبت خریدوفروش شد و ارزش آن به 598‌میلیارد و 960‌میلیون ریال رسید. شاخص کل فرابورس با افزایش 2.5‌واحدی به رقم 759‌واحد رسید و سهام پتروشیمی مارون بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشت. ذوب‌آهن اصفهان با معامله 13‌میلیون و 200‌هزار سهم بیشترین حجم و پتروشیمی جم بیشترین ارزش معاملات روز جاری را با رقم 39‌میلیارد و 490‌میلیون ریال به خود اختصاص داد. بیشترین افزایش قیمت مربوط سهام شرکت‌ پتروشیمی امیرکبیر و پس از آن پتروشیمی مارون و توسعه و عمران کرمان بود و در سوی دیگر بازار، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، حق تقدم پالایش نفت تهران و همکاران سیستم با بیشترین افت قیمت مواجه شدند. نماد معاملاتی شرکت صنعتی مینو پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، بازگشایی و نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) صاحبان سهام در روز سه‌شنبه 16تیر، متوقف شد.

معاملات نوسانی در گروه‌های بازار سهام

در گروه بانک و مؤسسات اعتباری با وجود اینكه معاملات نمادهای گروه مثبت آغاز شد اما با افزایش عرضه‌ها خصوصاً توسط شرکت‌های حقوقی، شاهد نزول نسبی قیمت‌ها در این گروه بودیم. بانک پاسارگاد، پست‌بانک ایران، بانک ملت و بانک دی چهار نماد منفی گروه در پایان معاملات بودند. با معامله 110‌میلیون سهم، بانک صادرات ایران بیشترین حجم معاملاتی گروه را به خود اختصاص داد.

در گروه بیمه معاملات بدون روند خاصی انجام گرفت و با معامله 2.2‌میلیون سهم، بیمه البرز پرحجم‌ترین نماد گروه بود. مدیرعامل بیمه دی با اعلام افزایش سرمایه از 61 به 250‌میلیارد تومان، از پرداخت 350میلیارد تومان خسارت خبر داد و گفت: این شرکت از معدود شرکت‌هایی است که پرونده دیه آن در سال 93 به صفر رسیده است. معامله‌های گروه حمل‌و‌نقل كه بیشترین تاثیر را از مذاكرات هسته‌ای دارند، روزگذشته مثبت انجام گرفت و شرکت دریایی و بندری سینا تنها نماد منفی گروه در پایان معاملات بود.

با معامله 5‌میلیون سهم، کشتیرانی ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. معاملات گروه خودرو و ساخت قطعات به‌صورت نوسانی و رو به منفی انجام گرفت. سرمایه‌گذاری رنا از اوایل بازار صف خرید شد، هرچند صف آن چندین بار عرضه شد اما در نهایت با صف خرید معاملات را به پایان رساند. سرمایه‌گذاری رنا با حجم بسیار بالایی نسبت به روزهای گذشته معامله شد و با معامله 65.78‌میلیون سهم، پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه نیز بود. در گروه سرمایه‌گذاری نیز معاملات نوسانی انجام گرفت. با معامله 42‌میلیون سهم، سرمایه‌گذاری سایپا پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود كه جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه متوقف شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jItZTYpb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه