دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سهام در این روزها باقی نمی‌ماند

9 سال پیش ( 1393/11/5 )
پدیدآورنده : میلاد رشیدی  

دولت در تلاش است تا مشکلات بازار سهام را برطرف کند و سهامداران باید در شرایط فعلی رفتارهای هیجانی خود را کنترل کرده و بدانند که این دوره به زودی به پایان می‌رسد. تصمیمات خوبی که در خصوص ارائه مجوز به بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس و نیز تعویق کیفی سازی پالایشگاه‌ها اتخاذ شده است اگرچه ممکن است تاثیر کوتاه‌مدتی در بازار سهام نداشته باشد، اما این تصمیمات در بلند مدت اثرگذار است. اتخاذ این تصمیمات نشان می‌دهد که در دولت همبستگی ایجاد شده تا مشکلات بازار سهام برطرف شود زیرا دولت تصمیم گرفته تا از حالت رکود خارج شود، بنابراین با تصمیماتی که برای بازار سهام می‌گیرد می‌توان پیش بینی کرد که در یک پروسه زمانی یکساله بازار از حالت رکود خارج می‌شود زیرا بسترهایی در حال فراهم شدن است تا سرمایه‌گذاران به راحتی بتوانند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

علاوه بر این سایر تصمیماتی که دولت برای بازار سهام اتخاذ می‌کند باعث می‌شود تا بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بورس ایجاد شود تا اعتماد از دست رفته به بازار سهام بازگردد. هیچ سالی در بورس این میزان تصمیم در خصوص بازار سهام گرفته نشده است و تنها چیزی که اکنون بازار سهام به آن نیاز دارد، این است که سهامداران صبوری کرده و نگاه منفی نداشته باشند زیرا این دوران نیز به پایان می‌رسد. در صورتی که مذاکرات هسته‌ای و موضوع نفت به نتیجه برسد نیمی از مشکلات بازار سهام برطرف می شود و مابقی آن نیز از طریق طرح‌ها و تصمیماتی که برای زیرساخت‌های بازار گرفته می‌شود، برطرف خواهد شد. بنابراین سهامداران باید به این نکات توجه کنند که مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت بوده و قیمت نفت در حال مقاومت است.

همچنین در خصوص نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی پیش‌بینی می‌شود که با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت نرخ مناسبی را در نظر بگیرد و در بهره مالکانه معادن نیز تصمیمات درستی اتخاذ کند. این در حالی است که نرخ بهره بانکی نیز باید کارشناسی شود تا فعالیت اقتصادی در کشور توجیه داشته باشد زیرا دشوار است تا بخش تولید با بهره 30 درصدی وام گرفته و به فعالیت بپردازد بنابراین باید در این خصوص تصمیم درستی اتخاذ شود. سهامداران باید در شرایط فعلی رفتارهای هیجانی خود را کنترل کنند و امیدوار باشند که مشکلات موجود برطرف می‌شود زیرا اکنون قیمت سهام شرکت‌ها به شدت افت کرده و فروش سهام در این مقطع توجیه منطقی ندارد و دولت نیز سعی دارد تا مشکلات بازار را برطرف کند.

* فعال بازار سهام

منبع : ایسنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gLxReMGV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه