پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار باز هم نزولی می‌شود

8 سال پیش ( 1394/9/23 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

بحران کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، شاخص کل را در جلسه گشایش هفته جدید تنها 99. 11 واحد کاهش داد. در جلسه معاملاتی روز گذشته که نخستین روز کاری بازار سرمایه کشور پس از رسیدن قیمت نفت به کمترین میزان خود در هفت‌سال گذشته محاسبه می‌شد، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران با 0.16 درصد نزول به رقم 62310.7 واحد رسید. نکته مهم دیگر در مورد معاملات این جلسه آن است که بر خلاف انتظار عمومی بازار یکدست قرمز‌‌پوش نشد و نمادهای بسیاری در بخش مثبت تابلوی خود معامله شدند.

با به صدا در آمدن زنگ آغاز این جلسه، شاخص کل حرکت نزولی خود را آغاز کرد و پس از گذشت مدت زمان دو ساعت، به رقم 62287.1 واحد رسید. در نیمه دوم زمان معاملات شاخص کل به نوسان پرداخت و در انتها به لطف نماد «وغدیر» از شدت نزول خود کاست. ارزش کل معاملات این جلسه بازار بورس حدود 54.7 میلیارد تومان بود و این رقم طی 21795 معامله محقق شد. بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله این بازار در جلسه گذشته در حدود رقم 2.5 میلیون تومان محاسبه می‌شود که رقمی متوسط و معمولی است.

بازار فرابورس ایران نیز در این جلسه به کاهش شاخص خود پرداخت. در این جلسه، شاخص کل این بازار با 3.8 واحد نزول به رقم 678.9واحد رسید و ارزش معاملات این بازار به رقم 40میلیارد تومان محدود شد.کاهش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی و عدم تاثیر‌گذاری آن بر کلیت بازار داخلی کشورمان خبری تلخ و شیرین به معامله‌گران بازار می‌دهد: «تا مدت‌ها نمی‌توان انتظار داشت صعود قیمت نفت لطفی به بازار بکند!».

تجلی اقتصاد نفت‌محور کشورمان اکنون نسبت به نوسانات شدید نفت واکنشی نشان نمی‌دهد، پس چه چیز می‌تواند بازار را از رکود خارج کند؟! به نظر می‌رسد تنها معجزه‌ای می‌تواند بورس را از اسارت این چاه عمیق عدم مدیریت در آورد. شاید وقت آن رسیده باشد که تیم سیاست بین‌الملل رئیس‌جمهور کار را یکسره کنند، چرا‌که بعید به نظر می‌رسد تیم اقتصادی ایشان ترفندی جدید در آستین داشته باشد. به نظر می‌رسد منطقی‌ترین سناریو برای شاخص کل بازار بورس در جلسه آینده نزولی بودن در اکثر زمان معاملات است.

با این حال به نظر می‌رسد همزمان با گشایش بازار، شاخص کل صعودی شود و چند دقیقه‌ای را به این منوال سپری کند. پس از آن شاخص کل نزولی شده و این روند تا یک ساعت پایانی بازار ادامه خواهد داشت. در یک ساعت نهایی بازار انتظار می‌رود باری دیگر شاخص کل در روند نوسانی قرار گیرد و بخشی از نزول خود را جبران کند. انتظار می‌رود در این جلسه نیز هر دو رنگ سبز و قرمز در بازار حاضر باشند و رویارویی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JsqwFive
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه