بازاریابی یک شغل نیست، یک حرفه نیست. برای آنکه بازاریاب خوبی شوید، ضروری است با آن زندگی کنید، راه بروید، قدم بزنید، بخوابید، بخورید، تفریح کنید، کار کنید و در سفر و حضر همواره به فکر بازاریابی باشید.
آنچه خواندید بخشی از پیشگفتار کتاب بازاریابی و زندگی با مدیریت نوشته پرویز درگی، مدرس دانشگاه است که تجربههای خود در زمینه بازاریابی را در این کتاب گرد آورده است. او در فصل اول این کتاب به اندیشهها و بینشهای مدیریتی، در فصل دوم به راهکارها و تدابیر مدیریتی و در فصل سوم به تستها و ابزارهای مدیریتی پرداخته است. در بخشی از این کتاب توصیههای نگارنده برای مدیریت خوب پیشنهاد شده است: مدیران خوب با واژهای به نام مشکل غریبه هستند. یکی از اهداف اصلی مدیران، حل مسئله است نه مشکل. مشکل در واقع مسئلهای است که مرز و حدود علل و سرچشمههای آن برای ما مشخص نیست. لذا زمانی که اطلاعات، دانستهها و آگاهی مدیران از عوامل ایجادکننده یک مسئله کافی نباشد، با مشکل مواجه میشوند.مسئله یک گام از مشکل جلوتر است. مدیران خوب میدانند که مسئله گامی فراتر از مشکل است. آنها بهعلاوه ریشههای موضوعات را میدانند و به همین دلیل با مسئله روبهرو هستند نه مشکل. پس مشکلات حل نمیشوند مگر آنکه ابتدا به مسئله تبدیل شوند. مدیران خوب در سطوح مختلف تصمیمگیری عملکردی سریع و سنجیده دارند و هرگاه در حین انجام کاری به مسئلهای برخورد میکنند، به جای نگرانی و دلسردی به دنبال راهحل میروند.
این کتاب در 396 صفحه به قیمت 16 هزار تومان به همت انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.