ورزش فوتبال همواره یکی از ورزشهای پرطرفدار در ایران محسوب میشود و هر روزه بسیاری از مخاطبان ایرانی اخبار این حوزه را پیگیری میکنند و این موضوع نوعی سرگرمی برای آنها محسوب میشود.هر یک از مخاطبان ایرانی که پیگیر این رشته ورزشی هستند، فعالیتهای تیم خاصی را دنبال میکنند و با پیروزی آنها شاد و با شکستشان غمگین میشوند.
این موضوع نشان میدهد که برخی از مخاطبان ایرانی از نظر احساسی ارتباط مناسبی با تیمهای فوتبال داخلی برقرار میکنند و برد و باخت این تیمها برای برخی از این مخاطبان بسیار حائز اهمیت است.
در این میان برندهای ایرانی بسیار زیادی هستند که از این فرصت استفاده کرده و از این رشته ورزشی حمایت میکنند و اسپانسر تیمهای مختلفی میشوند.
افزایش تعامل با مخاطبان
در چند سال گذشته برخی از اپراتورهای ایرانی مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل نیز از طریق روشهای مختلف حمایتهای خود را از این رشته ورزشی انجام دادهاند.
بهعنوان نمونه یکی از اپراتورهای ایرانی سایت هواداری را راهاندازی کرده است. پس از قهرمانی تیم استقلال خوزستان در لیگ برتر، اپراتور ایرانسل برای خوزستانیها تخفیف مکالمه 50 درصدی را لحاظ کرده و مشترکان دائمی و اعتباری میتوانند از این تخفیفهای ویژه استفاده کنند.
بهصورت کلی اپراتورها با حمایت از تیمهای فوتبال در تلاش هستند نوعی تعامل با مخاطبان را ایجاد کنند. حمایت ایرانسل از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر، Engagemenet یا درگیری مخاطبان با برند را افزایش میدهد.
گروه هدف
با توجه به اینکه گروه هدف اصلی ایرانسل را معمولا جوانان و نوجوانان تشکیل میدهند و فوتبال نیز جزو ورزشهایی محسوب میشود که این گروه هدف از جامعه آن را دنبال میکنند، ایرانسل به خوبی تخفیفاتی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است.
تعاملات پایدار با مخاطبان
با اینکه بسیاری از اپراتورهای ایرانی از فرصتهای پیش آمده به خوبی استفاده و تعاملی را با مخاطبان برقرار میکنند اما این تعاملها معمولا ادامهدار و پایدار نخواهد بود.
به همین دلیل پیشنهاد میشود ایرانسل سازوکاری را اتخاذ کند که از این طریق تعاملات خود را با مخاطبان خوزستانی ادامهدار کند؛ بهعنوان نمونه سیستمهای پشتیبانی و پاسخگویی خود به مخاطبان را به زبانهای محلی آن منطقه ارائه دهد؛ به عبارت دیگر سازوکاری را اتخاذ کند تا مخاطبان برای پاسخگویی به نیازهای خود با زبان محلی مشکلات خود را حل کنند؛ مجموعه این اقدامات باعث میشود ایرانسل به خوبی بتواند تعاملات خود را با مخاطبان ادامه دهد.
ارائه خدمات اینترنتی
یکی دیگر از اقداماتی که ایرانسل میتواند به مناسبت قهرمانی استقلال خوزستان انجام دهد، ارائه طرحهای تخفیفی در بستههای اینترنتی است؛ به عبارت دیگر بستههای تخفیفی را برای مخاطبان خوزستانی طراحی میکرد که از این طریق مخاطبان هم در مکالمه و هم در دیتا با تخفیفاتی همراه باشند.