دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا میل دارید تبدیل به یكى از آن آدم هایى بشوید كه دست كم چیزكى درباره خیلى چیزها می دانند. راه ساده اى در پیش دارید: كتاب زیاد بخوانید. البته اگر اینترنت و شبكه هاى اجتماعى اش وقتى باقى بگذارند. داستان هاى جنایى یا بیوگرافى كافى نیست؛ براى آگاهى باید خودمان را مجبور كنیم تا وقتى پا به كتابفروشى ها می گذاریم كمى آزادانه تر رفتار كنیم.

براى شروع بد نیست نگاهى به فهرستى كه بیزینس اینسایدر از كتاب هاى مهمى از ژانرهاى مختلف تهیه كرده، بیندازیم. براساس اكثر كتاب هایى كه براىتان انتخاب كرده ایم، فیلم هایى ساخته شده كه نسخه دوبله یا با زیرنویس فارسى اش هم در بازار و هم در فضاى مجازى یافت می شود و ترجمه تعدادى از آنها هم در بازار كتاب مان موجود است.

كلاسیك: كشتن مرغ مقلد نوشته هارپر لى

این كتاب نخستین بار در سال ١٩٦٠ منتشر شد و در سال ١٩٦١ جایزه پولیتزر را دریافت كرد. كشتن مرغ مقلد ره صد ساله را یك شبه طى كرد. در هفته اول انتشارش ١٠١ میلیون نسخه فروخت و در مجموع بیش از ٤٠ میلیون نسخه از این كتاب به فروش رسیده و به بیش از ٤٠ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

كتاب داستان وكیلى را روایت می كند كه وكالت مرد سیاهپوستى را كه متهم به تجاوز به زنى سفیدپوست است، بر عهده می گیرد. این قصه خیالى در شهرى به نام میكومب در ایالت آلاباما و از زاویه دید معصومات بچه وكیل روایت می شود.

این رمان كلاسیك به موضوعات مهمى چون فرزنددارى و نژادپرستى در آمریكا پرداخت. براساس این كتاب فیلمى هم با همین نام و با بازى گرى گورى پك ساخته شده است.

كلاسیك: ١٩٨٤  نوشته جورج اورول

جورج اورول این كتاب ضدكمونیستى را در سال ١٩٤٨ نوشت تا چهره لندن سال ١٩٨٤ را پیش بینى كند. پیش بینى اش چه بود؟ وضعیتى توتالیتر كه دولتش همیشه مراقب رفتار توست و به تو دیكته می كند به چه فكر كنى و به چه بیندیشى. بعضى از پیش بینى هایش درست از آب درآمد مثل دوربین هایى كه حالا از همه طرف بپای مان هستند. خواندن این كتاب جزو بایدهاست.

عامه پسند: هرى پاتر و سنگ جادو نوشته جى كى رولینگ

اگر هرى پاتر و سنگ جادو و باقى كتاب هاى هرى پاتر یا شش قسمت بعدى را نخوانده اید، همین الان به سراغش بروید. این قصه محبوب داستان پسركى را می گوید كه در تولد ١١ سالگى اش متوجه می شود جادوگر است و به مدرسه جادوگرى می رود تا آموزش ببیند.

كتاب هاى هرى پاتر به اندازه اى محبوب و مشهور شدند كه چند فیلم از رویش ساختند و میلیاردها دلار درآمد از فروش شان حاصل شد، یك پارك با تم هرى پاتر هم در اورلاندو ساختند و یك سریال به نام «دیوهاى خوب را كجا پیدا كنیم» براساس كتاب هاى رولینگ كه قرار است به زودى پخش شود.

عامه پسند: ارباب حلقه ها نوشته جى. آر.آرتالكین

یاران حلقه را كه نخستین كتاب از سه گانه ارباب حلقه هاست باید خواند. این رمان پرمخاطره افسانه اى که در دنیاى ساختگى تالكین رخ می دهد، داستان فردو پسر جوانى را روایت می كند كه ماموریت دارد یك حلقه را كه قدرت شیطانى دارد از بین ببرد.

فناورى: استیو جابز نوشته والتر ایساكسون

این كتاب به خوانش و دیدگاه درونی شما از دنیاى فناورى كمك می كند. شاید انگیزه اى براى ایجاد تغییرى بزرگ در زندگى تان شود و در نهایت داستان جالبى از زندگى مردى بزرگ را به شما می گوید.

تجارت: قوانین دوست یابى و تاثیرگذارى بر مردم نوشته دیل كارنجى

درس هاى زیادى می توان از این كتاب گرفت كه به زندگى شخصى و حرفه اى كمك خواهد كرد. از این كتاب می شود یاد گرفت كه چطور دوست داشتنى بود و چطور آدم هایى را در اطراف خود داشت و چطور آنها را رهبرى كرد.

پول:  میلیونر همسایه: رازهاى باورنكردنى ثروتمندان آمریكایى

نوشته توماس جى استنلى و ویلیام دى دانكو

این كتاب براساس تحقیقى ٢٠ ساله در این رابطه است كه مردم چطور یك میلیون دلار را 10 میلیون دلار می كنند و نگهش می دارند. كتاب روى هفت ویژگى مشترك میان این افراد (از جمله زندگى فقیرانه و داشتن والدینى كه هیچ كمكى به آنها نكرده اند) تمركز دارد. نگاهى به دیدگاه و اعتقادات این افراد و همچنین عادات مصرفى شان شاید بتواند در مدیریت مالى شما تاثیر داشته باشد.

غذا: هنر آشپزى فرانسوى نوشته جولیا چایلد

این كتاب یكى از معروف ترین كتاب هاى دستور غذاست كه ٥٢٤ غذا را به همراه اصول و فنون آن به شما یاد می دهد.

این كتاب ٦٤٨ صفحه اى كه نخستین بار ٤٥ سال پیش منتشر شد هم به كار حرفه اى ها مى آید، هم تازه كارها.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/efE5bcTA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه