دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بخش مالی سی ان ان گزارش داد: در سال جاری تلاش‌های دولت چین برای دستکاری بازار ارز و سهام باعث ایجاد موج وحشت در سطح جهانی شد. اکنون هرجا که چین برود دنیا هم به دنبالش روانه می‌شود. به گزارش اخبار بانک، بازار سهام خود چین اکنون وارد مرز بازار خرسی (رو به افت) شده که از مشخصه‌های آن افت بیش از ۲۰درصد ارزش است.به همین ترتیب بیشتر بازارهای سهام اروپا و ژاپن هم از پی چین روانه شدند. بعد از فروش گسترده سهام، بازار بورس فرانسه و بریتانیا هم به محدوده بازار خرسی وارد شد.

شاخص سهام نیکی ژاپن هم در همین محدوده است. ژاپن حدود ۲۰درصد از کالاهای خود را به چین صادر می‌کند. درست یک هفته بعد از آغاز سال میلادی جدید، بازار بورس آلمان هم وارد بازار خرسی شد. سرمایه‌گذاران آلمان دچار هراس شدند که ممکن است چین دیگر به اندازه قبل خریدار کالاهای شرکت‌های آلمانی نباشد. چین و ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین شرکای تجاری آلمان خارج از حوزه یورو هستند. گرچه هنوز چین اصرار دارد که نرخ رشد اقتصاد آن ۶.۹درصد است اما بیشتر کارشناسان باور دارند که آمار رسمی بسیار کمتر است. بازار‌های بورس اصلی جهان که در وضعیت بازار خرسی قرار دارند:

چین سهام شانگهای

کانادا

آلمان

فرانسه

بریتانیا

ژاپن

اروپا (استاکس)

سهام ارزش بازار کوچک آمریکا

بین تاثیر چین و آمریکا در بازارهای مالی جهان تضاد وجود دارد. بازار سهام آمریکا هم لطمه دیده است که گستره آن زیاد نیست زیرا آمریکا پیش‌برنده اقتصاد جهان است. به‌علاوه افت قیمت نفت می‌تواند به نفع بسیاری از مردم آمریکا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. می‌توان گفت بازار بورس آمریکا نسبت به تاثیر چین و در بخش انرژی از نفت و گاز ارزان ایمن نیست اما این ماه در محدوده اصلاح قرار گرفت و ۱۰درصد افت را شاهد بود. اینکه بازار بورس آمریکا وارد محدوده بازار خرسی شود بستگی به ادامه افت قیمت نفت و نشانه‌های ضعف اقتصاد دارد. بازار‌های بورس اصلی جهان که در وضعیت اصلاح قرار دارند:

آمریکا (داو، اس‌اند پی ۵۰۰ و نزدک)

سوییس (SMI)

استرالیا (ASX)

روسیه (Micex)

هند (Sensex)

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4nW1XNkd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه