پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

1968سال تولد یکی از برترین شرکت های فناوری در جهان است. سالی که آندره کاسپی در کتاب خود «آمریکا 1968» از آن به عنوان سال الکترونیک یاد می کند. شاید رابرت نویس و گوردون مور، موسسان شرکت اینتل در روزهای نخست تأسیس این شرکت انتظار چنین موفقیت بین المللی را نداشتند، اما این شرکت به سرعت تبدیل به شرکتی خلاق و نوآور شد.شرکتی که سال هاست مبدع بسیاری از تراشه ها، نرم افزارها و سخت افزارهای کاربردی در جهان است.

شرکت اینتل در طول سال های فعالیت خود همواره به عنوان یکی از جدی ترین رقبای شرکت های بزرگ تولید قطعات و تراشه های رایانه ای فعالیت می کند. بنابراین بدون شک تسلط اینتل بر بازار پردازنده ها انکارناپذیر است.

خبرهایی خوش در راه است

طی هفته گذشته و در جریان کنفرانس توسعه اینتل در سانفرانسیسکو، مقامات این شرکت از تصمیم خود مبنی بر اجرای طرحی موسوم به «پروژه آلیاژ» خبر دادند. یکی از اصلی ترین محور های این پروژه، توسعه استفاده از سیستم های هدست واقعیت مجازی است.

این شرکت در تلاش است تا پایان سال 2017 به اجرا و ترویج پلت فرم هایی بپردازد که استفاده از هدست های واقعیت مجازی را برای هر کاربر در سطح کلان تسهیل کند. مقامات شرکت اینتل در خصوص هزینه های چنین طرحی اطلاعات مستندی منتشر نکرده اند، اما اجرای طرح توسعه سیستم های واقعیت مجازی طرحی بلند پروازانه و پرخرج خواهد بود.

بخش دوم پروژه آلیاژ به توسعه رسانه های هولوگرافیک می پردازد. این طرح که در سیستم اجرا، مشابهت هایی با طرح هدست واقعیت مجازی دارد، طرحی خلاقانه و جذاب است که تاکنون توسط هیچ شرکتی به مرحله اجرا و بهره برداری نرسیده است. یکی از چالش های عمده اینتل برای اجرایی کردن این ایده هزینه های کلانی است که بر دوش اینتل سنگینی خواهد کرد. با این وجود مدیران این شرکت وعده داده اند طی ماه آینده با همکاری شرکت مایکروسافت، ترکیبی جذاب از رایانه های شخصی، هدست های مجازی و سیستم های هولوگرافیک را به تولید گسترده خواهند رساند.

همزمان با این اظهارات مدیران مایکروسافت از ارتقای ویندوز 10 در طول سال آینده خبر دادند. براساس اخبار منتشر شده در وب سایت این شرکت، قرار است ویندوز جدید، توانایی اجرای همزمان برنامه های 3D و 2D را به دست آورد. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود برنامه ها، اطلاعات و داده های خود را با کمک سیستم های واقعیت مجازی، از طریق جلسات مجازی به دیگر کاربران آنلاین انتقال دهند. این خبر ها برای کاربران هر دو شرکت بسیار نوید بخش است. همچنین این سیستم ها برای ارتقای سطح بسیاری از مشاغل وابسته به تکنولوژی نیز مفید به نظر می رسد.

هواپیماها و خودروهای بدون سرنشین

یکی دیگر از طرح های بلند پروازانه و مهم شرکت اینتل، طرح به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین است. این شرکت اخیرا تراشه کنترل هدایت هواپیما موسوم به AERO را به بازار جهانی معرفی کرده است. این تراشه با هدف هدایت هواپیماهای بدون سرنشینی که قصد شناسایی موقعیت، عکاسی و تهیه اطلاعات را دارند، برنامه ریزی شده است.

اگرچه اینتل در خصوص هواپیماهای بدون سرنشین رقبایی چون کوالکام و انویدیا را پیش رو دارد، با این وجود بین سایر رقبا وضعیت شاخص تری دارد. بدون اغراق، شرکت اینتل موفق به ایجاد یک استاندارد مهم درخصوص خودروهای بدون سرنشین شده است. مدتی است اینتل در حال همکاری با شرکت های خودروسازی بزرگی چون BMW است.

طرح مشترک دو شرکت ابتدا در سال 2021 به مرحله آزمایشی وارد خواهد شد و بنا بر پیش بینی های اینتل، تا پایان سال 2030 بالغ بر 130 میلیون خودرو هوشمند که محصول همکاری دو گروه BMW و اینتل خواهد بود، روانه جاده ها خواهد شد. اینتل در بین شرکت های تولید کننده محصولات فناوری، اغلب به عنوان نامی پیشرو و ریسک پذیر شناخته می شود و نسبت به شرکت های مشابه انعطاف بالاتری برای تغییر و بهسازی دارد.

ارتباط با نویسنده: royapakseresht@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4dDw7fEV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه