جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرکل مراقبت پرواز شرکت‌ فرودگاه‌ ها:

ایرلاین‌های ایرانی از آسمان سعودی‌ها استفاده نمی‌کنند

8 سال پیش ( 1395/1/17 )
 

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت‌ فرودگاه‌ها با اشاره به تصمیم شورای هواپیمایی عربستان در خصوص تحریم هواپیمایی ماهان ‌گفت: پس از قطع روابط دیپلماتیک هیچ پروازی به عربستان نداشته‌ایم و ایرلاین‌های ایرانی از حریم آسمان عربستان سعودی استفاده نمی‌کنند.

به گزارش تسنیم، ابراهیم مرادی در واکنش به تصمیم شورای هواپیمایی عربستان مبنی بر ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به مقاصد و حریم این کشور گفت: از زمان قطع پروازهای حج عمره از سوی ایران و همچنین بعد از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور هیچ پروازی بین ایران و عربستان انجام نشده است.

وی با یادآوری اینکه عربستان فقط در مسیر مقاصد کشورهای آفریقایی قرار دارد که ایرلاین‌های ایران پرواز مستقیم و برنامه‌ای به این کشورها ندارند، افزود: برای پروازهای خاص به مقصد آفریقا مانند سفر مقامات سیاسی کشور از مسیر جایگزین استفاده می‌شود.

47734734734734346342347246136236247347835

روز دوشنبه هفته جاری بود که‌ رویترز اعلام کرد «سازمان هواپیمایی کشوری عربستان ‌مدعی شده است این کشور مجوزهای اعطا شده به شرکت ماهان‌ایر ایران را برای پرواز از طریق حریم هوایی این کشور یا فرود در فرودگاه‌های این کشور به دلیل نقض مقررات ایمنی این کشور از سوی ماهان‌ایر به حالت تعلیق درآورده است.»

در ادامه این خبر رویترز آمده بود: «منابع هوانوردی در ماه ژانویه گفته بودند که حدود 150 پرواز مستقیم بین ایران و عربستان که هزاران زائر را هر ماه بین دو کشور جابه‌جا می‌کردند، پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور، لغو شده‌اند.» سازمان هوانوردی کشوری عربستان در بیانیه خود مدعی شده است که چند مورد نقض مرتبط به ایمنی خطوط هوایی توسط پروازهای تحت مدیریت ماهان‌ایر در عربستان اتفاق افتاده و موجب تعلیق مجوزهای اعطا شده به این شرکت شده است.

در این راستا مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره به فارس گفت: مشخص نیست ادعای عربستان برای ممانعت از عبور پروازهای ایرانی از آسمان این کشور یا ورود آنها به فرودگاه این کشور به چه دلیل و نیت مطرح شده است، چون ایرلاین‌های ایرانی اخیرا هیچ تقاضایی برای عبور از آسمان عربستان نداشته‌اند. جعفرزاده ادامه داد: آنچه مشخص است، ماهان‌ایر هیچ تقاضایی برای پرواز به عربستان و عبور از آسمان این کشور نداشته است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایرلاین‌‌های دیگر ایران تقاضایی برای عبور از آسمان عربستان داشته‌اند؟ گفت: ‌نه تنها ماهان که بقیه شرکت‌های هواپیمایی ایران هم اخیرا تقاضایی برای عبور از آسمان عربستان و پرواز به این کشور نداشته‌‌اند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: منطقی نیست که وقتی ایرلاین‌ها ما تقاضایی برای عبور از آسمان عربستان ندارند، سازمان هواپیمایی این کشور ادعای وجود نقص در سیستم‌های پروازی ایرلاین‌های ما داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e2tC1XTQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه