سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عبدالله یونس آرا، کار‌شناس و تحلیلگر اقتصاد انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا با اشاره به تاثیر همگرایی اعضای اوپک برای کاهش سقف تولید بر قیمت نفت گفت: این که ایران با کلیت این موضوع همراه است و اینکه اولویتش برای توافق در کنترل بازار است، روی قیمت نفت تاثیر گذاشت. وی افزود: در برهه کنونی اولویت اول ایران سقوط قیمت نفت نیست بلکه می‌خواهد سهم خودش را که طی سال‌های گذشته بین دیگر اعضا از جمله عربستان، روسیه و امارات تقسیم شده بود، مجددا از بازار بازپس‌ گیرد.

634346345735735734572474735735835835835835

یونس آرا با بیان اینکه بازپس‌گیری سهم تولید و صادرات نفت اولویت ملی ایران است، خاطرنشان کرد: درجه دوم اولویت ایران این است که از هر توافقی که به تثبیت بازار کمک می‌کند، حمایت ‌کند البته این حمایت مشروط بر رعایت کسب سهم از دست رفته‌اش از بازار است.

وی با تاکید بر اینکه همه کشور‌ها از جمله قطر، عربستان، روسیه و عراق باید جا را برای ورود ایران باز کنند، خاطرنشان کرد: کشور‌ها نباید انتظار داشته باشند ایران هم افزایش تولید نداشته باشد، چون ایران یک عضو تازه وارد است. این کشور‌ها تاکنون در پیک ظرفیت تولید می‌کردند، بنابراین جایگاه ایران با آنها متفاوت است.

این کار‌شناس بازار انرژی یادآور شد: اگر سایر اعضا جا را برای ایران باز کنند به این مفهوم که تولید خودشان را کم کنند تا سقف تولید کنترل شود و ایران سهم خود را به‌دست آورد یعنی آنها برای ایران جا باز کنند و تولید خودشان را کاهش دهند، ما روی سقف تولید اوپک با این کشور‌ها موافقیم و از آن استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BsgQbafL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه