یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

ایده دردسرساز فیس‌بوک برای گوگل و اپل

8 سال پیش ( 1394/11/7 )
 

فیس‌بوک یکی از سردمداران دنیای نت است که به نظر می‌رسد پیشرفتش پایان‌ناپذیر باشد. این شبکه اجتماعی با بیش از 2 میلیارد کاربر، با راه‌اندازی مرورگر مختص به خود، قصد تشکیل اکوسیستمی را دارد که به او اشتیاق لازم را برای رقابت با دو غول دیگر شبکه نت بدهد. فیس‌بوک پادشاه شبکه‌های اجتماعی است، اما تا چه مدتی به قلمروی پادشاهی‌اش اکتفا خواهد کرد، درحالی‌که سرزمین‌های دیجیتالی دیگری نیز برای فتح شدن باقی مانده‌اند؟ پیش‌بینی می‌شود که خیلی طول نخواهد کشید! تنها طی چند ساعت پس از اعلام مرورگر تلفن همراه فیس‌بوک، شبکه اینترنت به لرزه درآمد!

تیم کالیفرنیایی از قبل پیشرفت‌شان را با کسب چندین برنامه تثبیت کرده بوده‌اند: مسنجر، برنامه پیام‌رسان قدیمی که با بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان در ارتباط است؛ واتس‌آپ، سیستم تبادل آنی که به‌زودی یک میلیارد کاربر خواهد داشت؛ اینستاگرام، که با بیش از 400 میلیون عضو تصاویر و ویدئو‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند و این تنها آغازی برای این شرکت است که با گذشت به زحمت 10 سال، به رکورد جدید 300 میلیارد دلاری دست یافته است.

گام‌های بعدی برای مارک زاکربرگ، رئیس فیس‌بوک سازماندهی کمی بهتر این سرویس‌های مختلف به لطف مرورگری که با مرورگر‌های اپل  (سافاری)، گوگل (کروم)، مایکروسافت (اِج- اکسپلورر سابق) یا فایرفاکس قابل مقایسه است. اما این ابزار جدید، که در حال حاضر در دست آزمایش است، تنها برای گشت و‌گذار از سایتی به سایت دیگر نیست. نقشش این خواهد بود که در اکوسیستم فیس‌بوک گردش می‌کند، بدون اینکه هیچ‌گونه نیازی به ترک آن باشد، مگر در مواقع ضروری. این برنامه قبل از شروع به کار در سیستم عامل اندروید، ابتدا به روی سیستم عامل iOS اپل استفاده خواهد شد.

به ثمر رسیدن کهکشان بی‌پایان فیس‌بوک

در حال حاضر، طبق گفته مارک زاکربرگ، یک کاربر به‌طور متوسط 46 دقیقه در روز را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند. این رقم زمان سپری شده در واتس‌آپ یا اینستاگرام را دربرنمی‌گیرد و در نهایت باید کاربران میلیاردی مسنجر را نیز اضافه می‌کنیم. با ایجاد یک مرورگر، فیس‌بوک این ارقام را برای افزایش زمان صرف شده در قلمرواش و جذب کاربران جدید به تبلیغاتش با هم ترکیب خواهد کرد که امکان دارد از 2 میلیارد نفر هم تجاوز کند.

این رقم بسیار بالاتر از تعداد کاربران آیفون و همچنین از تعداد دارندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، که 1.4 میلیارد نفر تخمین زده شده است، می‌باشد؛ عاملی که به فیس‌بوک قدرت می‌دهد تا بزرگان این زمینه، اپل و گوگل را بی‌ثبات کند. اگر این تیم تصمیم به محقق کردن رویایش بگیرد، حمله فیس‌بوک فراتر از این هم خواهد رفت: ایجاد سیستم عامل مختص به خود! در سال 2013، مارک زاکربرگ با Facebook Home این هدف را داشت که مانند همتایان خود، فایر فاکس و آمازون، با تکیه بر اندروید شخصی‌سازی شده بود. این آزمایش، که شاید پیش از موعد به کار برده شده بود، هیچ‌وقت به سرانجام نرسید و پروژه رها شده باقی ماند.

پس از اعلام مرورگر، آیا buzz به روی سیستم عامل جدید موجود خواهد بود؟ بدون شک این گام بعدی تیم خواهد بود که در سال 2013 ترجیح دادند درباره این موضوع حرفی نزنند. این راه‌اندازی، در صورتی که قطعی شود، اعلام جنگی با اپل و گوگل خواهد بود!

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zQSyJHnl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه