پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل در چاله هوایی سود

8 سال پیش ( 1394/5/17 )
پدیدآورنده : امید شکوهی  

اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چین افت کرده است. طی دو دوره سه ماهه پی‌در‌پی، سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ و سه ماه نخست ۲۰۱۵، سازنده iPhone عنوان پر فروش‌ترین تلفن‌های هوشمند را در چین تصاحب کرد. آن هم به لطف موفقیت چشمگیر خود در آخرین نمونه گوشی‌های هوشمند iPhone 6 وiPhone 6 Plus. در نهایت سازندگان گوشی‌های چینی انتقام خود را از اپل گرفتند. به نقل از موسسه تحلیلی «کانالیز»، اپل در سه ماهه نخست ۲۰۱۵، از مقام نخست به مقام سوم نزول کرد و پشت سر Xiaomi و Huawei قرار گرفت.

طی این مطالعه Xiaomi در پایان ماه ژوئن ۱۵.۹ درصد از بازار را در اختیار داشت و به دنبال آن Huawei با ۱۵.۷ درصد قرار داشت. این دو شرکت می‌توانند یک‌سوم بازار چین را از آن خود کنند. در این بازار اپل جایگاه سوم را در اختیار دارد و به دنبال آن سامسونگ و ویووُ قرار دارند. موسسه تحلیلی «کانالیز» داده‌های خود را تا تکمیل آن در آخر هفته جاری، برای این سازندگان و مشتریان خود فاش نخواهد کرد. وانگ‌ژینگ وِن، تحلیلگر کانالیز این‌طور می‌گوید که رقابت بین تلفن‌های هوشمند این چنین سخت و شدید نبوده است Xiaomi در سه ماه آتی توانایی کسب مقام نخست در این بازار را دارد.

فروش ۴۷.۵ میلیون دستگاه iPhone در یک دوره 3 ماهه

در وال استریت، نتایج این تحلیل شرکت اپل را تحت تاثیر قرار داده است. در همین حال، اپل آمار خود را که گویای فروش ۷۴.۸ میلیون دستگاه iPhone در آخرین سه ماهه سال ۲۰۱۴ بود منتشر کرد. بنا به انتشار آمارهای اپل در پایان ماه ژوییه، این شرکت در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن ۴۷.۵ میلیون iPhone را به فروش رساند که همراه با رشدی ۳۵درصدی در یک سال بوده است. تلفن‌های هوشمند ۶۳درصد از فروش این شرکت را در اختیار دارند. از سوی دیگر، افزایش قیمت متوسط فروش با توجه به موفقیت iPhone 6 و iPhone 6 Plus دلسردی در تعداد فروش را جبران کرد. قیمت میانگین در یک سال از ۵۶۱ به ۶۶۰ دلار افزایش پیدا کرد.

در این موقعیت، چین باوجود همه شرایط، موتوری برای سوددهی به شرکت اپل باقی می‌ماند. این شرکت در چین فروش خود را در یک سال دو برابر کرده و مبلغ فروش یک دوره مالی خود را به ۱۳میلیارد دلار برای یک دوره سه ماهه از آوریل تا ژوئن ۲۰۱۵ رسانده است. باوجود رقابت سخت در این بازار، تیم کوک در ماه ژوییه گذشته بسیار روشن سخن گفت: «ما بسیار به بازار چین خوشبین هستیم، ما به دنبال تغییر نقشه راه خود هستیم، یک سطح باور نکردنی و بی‌سابقه و مناسب.»

منبع : لوموند
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TH91Wz2h
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه