دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت خودروسازی اُپل آلمان اعلام کرد که این شرکت مدارک و مستندات مربوط به پیشرانه‌های تولیدی خود را به وزارت حمل‌و‌نقل آلمان ارسال کرده است. این خودروساز آلمانی که هم‌اکنون زیرمجموعه شرکت جنرال موتورز محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای مطرح شده در یک مجله تخصصی خودرو در رابطه با احتمال استفاده از نرم‌افزارهای نامناسب در خودروهای تولید شده توسط اُپل را قویا رد کرد.

اُپل اتهامات مربوط به آلایندگی محصولات خود را رد کرد

در بیانیه شرکت اُپل که روز جمعه گذشته صادر شده آمده است: «ما همکاری سازنده خود را با مقامات دولتی ادامه داده و پاسخگوی سوالات احتمالی آنان خواهیم بود.» براساس مندرجات موجود در این بیانیه شرکت اُپل مدعی شده است که پیشرانه‌های تولید شده توسط این شرکت از مطابقت کامل با استانداردهای زیست‌محیطی برخوردار بوده و در ادامه از انتشار اطلاعات نادرست که منجر به برداشت ناصحیح از نحوه کارکرد پیشرانه‌های دیزلی می‌شود، انتقاد شده است.

لازم به ذکر است که بیانیه شرکت اُپل پس از آن منتشر شد که مجله آلمانی «اشپیگل» ادعا کرد نتایج بررسی نرم‌افزارهای به کار رفته در پیشرانه‌های شرکت اُپل مشابه نتایجی است که از بررسی نرم‌افزارهای استفاده شده در پیشرانه‌های دیزلی فولکس واگن حاصل شده است. گفتنی است مقاله منتشر شده در مجله مذکور با استناد به تحلیل‌های « Felix Domke » متخصص کامپیوتر آلمانی تهیه شده است.

در این میان اُپل نیز با انتشار بیانیه و رد اتهام وارده، به مقاله منتشر شده در مجله «اشپیگل» واکنش نشان داد. این خودروساز آلمانی در بخشی از بیانیه رسمی خود استفاده از هرگونه نرم‌افزار را که فرآیند تست خودرو را تشخیص داده و متناسب با آن نتایج غیر‌واقعی منتشر می‌کند رد کرده است. در پی اتهامات وارده اُپل اعلام کرده است بررسی‌هایی که تاکنون از سوی مقامات دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلستان صورت گرفته، هرگونه استفاده از نرم‌افزارهای نامناسب در پیشرانه‌های استفاده شده در خودروهای این شرکت آلمانی رد شده است.

با وجود ادعاهای مطرح شده از سوی اُپل، یک سخنگوی وزارت حمل‌و‌نقل آلمان تنها دریافت مدارک مورد نیاز از سوی شرکت خودروسازی اُپل را تأیید کرد. ارائه مدارک مذکور و بازرسی از شرکت‌های خودروسازی در شرایطی صورت می‌پذیرد که پس از تخلف فولکس واگن، نرم‌افزارهای استفاده شده پیشرانه‌های خودروها مورد توجه رسانه‌ها و مقامات رسمی قرار گرفته و برای جلوگیری از هرگونه تخلف در این نرم‌افزارها، فرآیند بازرسی و بازبینی آنها از سوی نهادهای نظارتی در برخی از کشورهای اروپایی آغاز شده است.

در حال حاضر و پس از استفاده از نرم‌افزارهای تقلبی و نامناسب در 11 میلیون دستگاه از خودروهای شرکت فولکس واگن، قانونگذاران اروپایی به دلیل سختگیرانه نبودن قوانین مربوط به پیشرانه‌های دیزلی در این قاره، اقدام به بررسی دقیق نرم‌افزارها و مکانیزم تست و آزمایش خودروهای دیزلی در شرکت‌های خودروسازی اروپایی کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0rRSWMAp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه