شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر سابق راه و ترابری با بیان اینکه در پایان سال مالی 83 وزارت راه یک ریال هم به هیچ پیمانکاری بدهکار نبود، گفت: وزارت راه را بدون یک ریال بدهی به دولت نهم تحویل دادیم. به گزارش ایلنا، احمد خرم ادامه داد: پیمانکاران در آن دوره سه سال دریافت مطالبات بدون تاخیر را تجربه کردند و در عرض سه سال منابع مالی وزارت راه نزدیک به چهار برابر شد. 

وی با بیان اینکه دولت در سال 92 بیش از 15 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داشت، اظهار کرد: تمام بدهی‌های دولت به پیمانکاران به هشت سال دولت نهم و دهم برمی‌گردد و در پایان سال مالی 83 وزارت راه و ترابری یک ریال هم به بخش خصوصی بدهکار نبود، زیرا منابع خوبی تعریف کرده بودیم. 

خرم با اشاره به ارائه اوراق مشارکت به پیمانکاران به جای بدهی تاکید کرد: اوراق مشارکت پنج ساله‌ای به پیمانکاران داده شد که به‌عنوان پرداخت بدهی به پیمانکاران تلقی شود، این در حالی است که پیمانکار نمی‌تواند تا پنج سال این اوراق را بفروشد. 

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت به درد پیمانکار نمی‌خورد، ادامه داد: اوراق مشارکت شبه پول است و فقط می‌توان آن را با پرداخت حق واسطه‌گری 30‌درصدی به فرد دیگری منتقل کرد و در هیچ سیستم بانکی نمی‌توان این اوراق را نقد کند. 

وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات گفت: پیمانکار باید با پرداخت حق واسطه‌گری این را به پول نقد تبدیل کند که این حق واسطه‌گری 30 درصد ارزش اوراق است و در نهایت سود اصلی را واسطه‌گر می‌برد. 

وی با بیان اینکه آیا این اقدام دولت قبل قانونی بوده، گفت: دولت هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام دهد، مگر دولت نهم و دهم حجم نقدینگی را از 167 هزار میلیارد به 600 هزار میلیارد تومان نرساندند و ارزش پول ملی را به یک سوم کاهش نداند، اینکه دیگر به جای پول نقد اوراق بفروشد که چیزی نیست. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/94ozaI6M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه