جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مجله پی.وی آلمان به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تا سال 2050 احتمالا بیش از 50 درصد انرژی مورد نیاز جهان از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی در سندی منتشر شده در کنفرانس انرژی خورشیدی فتوولتاییک اروپا، پیش‌بینی کرد: انرژی خورشیدی در تمام اشکال، بیش از 50 درصد برق مورد نیاز جهان تا سال 2050 را تولید خواهد کرد. فتوولتاییک که به اختصار پی.وی نامیده می‌شود، روشی است که در آن انرژی خورشیدی با استفاده از مواد نیمه‌هادی که تاثیر فتوولتاییک را نشان می‌دهد، به جریان برق تبدیل می‌شود.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی خود را برای چندین سناریو آماده می‌کند، آخرین سند چشم‌انداز فناوری خورشیدی این سازمان پیش‌بینی می‌کند سال 2050 در مجموع یک ظرفیت فتوولتاییک چهار هزار و 600 گیگاولتی، سالانه شش هزار و 500 تراوات ساعت برق تولید کند.

به دلیل کاهش سریع هزینه‌ها در فناوری پی.وی، آژانس بین‌المللی انرژی اکنون در مورد سهم این فناوری در تولید برق مورد نیاز جهان و به طور کلی تولید انرژی خیلی بیشتر از همیشه خوشبین است. فناوری فتوولتاییک به همراه فناوری حرارتی که برای تولید حرارت از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و فناوری سی.اس.پی که به کمک آیینه پس از متمرکز کردن انرژی خورشیدی آن را به جریان برق تبدیل می‌کند، مهم‌ترین منبع تامین انرژی جهان تا سال 2050 خواهند شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jdkw2HiW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه