پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار بورس اوراق بهادار تهران در نخستین روز کاری هفته جدید با رشد به کار خود پایان داد. با آغاز معاملات در این جلسه، شاخص کل رشدی بیش از 40 واحدی را تجربه کرد. این صعود در 15 دقیقه رخ داد و پس از آن شاخص کل نزولی شد. این شاخص پس از دو ساعت نزول به حدود رقم گشایش خود رسیده و پس از آن بار دیگر افزایشی دفعی داشت. این بار رشد شاخص کل در حدود 30‌واحد بود و این رشد نیز در 15 دقیقه محقق شد. پس از آن دوباره شاخص کل نزولی شده و پس از نوسان‌های زیاد با رنگ سبز به کار خود پایان داد. بدین ترتیب شاخص کل در این جلسه با 9.13 واحد افزایش به رقم 61700.1 واحد رسید.

ارزش کل معاملات این جلسه بازار در حدود 78.8 میلیارد تومان بود که در مقایسه با میانگین هفته پیشین با کاهش همراه بوده است. این ارزش طی 38505 معامله محقق شد و بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله در رقم 2 میلیون تومان محاسبه می‌شود. این رقم نشانگر ادامه‌دار بودن روند صعودی این روزهای بازار است. بازار فرابورس ایران اما در این جلسه با نزول همراه بود. شاخص کل این بازار در جلسه پیشین با 1.8 واحد نزول به رقم 683.4 واحد رسید و ارزش معاملات این بازار حدود 132 میلیارد تومان گزارش شد.

«خودرو و ساخت قطعات» و «بانک‌ها موسسات اعتباری» مهم‌ترین گروه‌هایی بودند که در جلسه گذشته با آغوش باز به استقبال رنگ قرمز شتافتند. با این حال «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل اعمال کردند. از سوی دیگر، «خدمات فنی و مهندسی»، «مخابرات» و «ماشین‌آلات و ماشین‌های برقی» به ترتیب با 25.17، 17.7 و 11.64 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل، ستاره‌های روز گذشته بازار بودند. نرخ دخالت کدهای حقیقی در معاملات روز گذشته حدود 35 درصد بود.

به کلامی ساده‌تر، این معامله‌گران یک‌سوم از معاملات روز گذشته را مدیریت می‌کردند که با توجه به کم بودن ارزش معاملات در این جلسه رقمی کم به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، نرخ خرید به فروش حقیقی در این جلسه در حدود یک بود که رقمی مطلوب برای ادامه صعود تلقی می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد بازار در شرایط کنونی استعداد صیانت از رنگ سبز سخت به دست آمده‌اش را داشته باشد.

با توجه به شرایط حاضر، انتظار می‌رود با آغاز معاملات در جلسه معاملاتی پیش‌رو، شاخص کل در جهت صعودی قرار گرفته و پس از چند دقیقه این صعود جای خود را به نزول بدهد. پس از گذشت از میانه‌های زمان معاملات بازار، انتظار می‌رود افزایش محسوسی در تقاضا ایجاد شود و این افزایش تقاضا بار دیگر شاخص کل را در جهت صعودی قرار دهد. انتظار می‌رود شاخص کل در پایان این جلسه با رشدی بیش از 50 واحدی به کار خود پایان داده و شرایط را برای رشد در روزهای آینده هموار سازد.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tvuCX2wD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه