یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

انتقاد بانك جهانی از غول‌های آی‌تی

8 سال پیش ( 1394/10/29 )
 

غول‌های آی‌تی دنیـــا كه در «سیلیكون ولی» آمریكا مستقر هستند شاید ابعاد جدیدی به زندگی انسان داده باشند اما از نظر بانك جهانی، در اقتصاد، رویه‌های خطرناكی را تشدید می‌كنند. بانك جهانی در یك گزارش مفصل 330 صفحه‌ای گفته است كه این شركت‌های بزرگ نابرابری اقتصادی جهانی را تشدید می‌كنند. اشاره بانك جهانی به این بعد از فعالیت‌های این شركت‌ها چیز جدیدی نیست و بارها مردم در سیلیكون ولی در سان‌فرانسیسكو در برابر شركت‌های بزرگی مانند گوگل تجمع كرده‌اند تا اعتراض خود را نشان بدهند. این گزارش جدید اما به‌صورت تخصصی‌تری تاثیر منفی این شركت‌ها را بر اقتصاد جهانی بررسی كرده است.

در این گزارش به‌صورت مشخص به این مسئله اشاره شده كه شركت‌های بزرگ فناوری نابرابری را به‌خصوص در بازار كار ایجاد كرده‌اند، چون معمولا افراد تحصیلكرده و سطح بالا را استخدام می‌كنند و از نیروی كار عادی چشم‌پوشی می‌كنند. این رویه، با توجه به دستمزدهای بسیار بالای این شركت‌ها، در نهایت به نابرابری اقتصادی بیشتر در دنیا منجر خواهد شد.

بانك جهانی همچنین به مونوپولی در دنیای آی‌تی اشاره كرده و گفته است كه شركت‌های بزرگ اجازه رقابت به شركت‌های كوچك‌تر را نمی‌دهند و در نتیجه سود بیشتری به افراد معدود و خاصی خواهد رسید. در آمریكا معمولا شركت‌های نفتی و وال‌استریت به‌عنوان منابع ایجاد نابرابری اقتصادی مورد حمله قرار می‌گیرند اما بانك جهانی در گزارش خود پیش‌بینی كرده كه به‌زودی غول‌های آی‌تی هم در كنار این شركت‌ها قرار خواهند گرفت.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a7j3Rrbz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه