دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی از اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در بخش خصوصی معتقدند دو نرخی شدن بنزین آثار مطلوبی در فضای اقتصادی نخواهد داشت چرا که دو نرخی شدن بنزین به اصل واقعی‌سازی قیمت‌ها لطمه می‌زند و باعث ایجاد شغل‌های کاذب و فرصت‌های رانتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده براساس لایحه اخیر مجلس شامل پرداخت عوارض شده است که در نتیجه به چند نرخی شدن بنزین منجر خواهد شد. برخی نمایندگان بخش‌خصوصی ضمن ارزیابی این لایحه به پیش‌بینی آثار منفی دو نرخی شدن بنزین پرداختند.

hamidrezasalehi

حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در این خصوص معتقد است آنچه می‌تواند به حمایت از تولید و رقابتی شدن کالا برای حضور در بازارهای صادراتی هدف کمک کند، طی مسیر منطقی در مورد عوامل موثر بر تولید است و دو نرخی کردن بنزین در این راستا تعریف نمی‌شود.

به گفته او چند نرخی کردن بنزین یک حرکت غلط است که تجربه آن را داریم و تاثیر بد آن را بر اقتصاد شاهد بودیم. دو نرخی کردن بنزین به اصل واقعی‌سازی قیمت‌ها لطمه می‌زند و باعث ایجاد شغل‌های کاذب و فرصت‌های رانتی خواهد شد.

صالحی معتقد است افزایش قیمت بنزین به دو نرخی کردن آن ترجیح دارد و اقلامی مثل گازوییل که از نظر قیمت اختلاف زیادی با کشورهای همسایه دارد، امکان قاچاق آن بیشتر است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تصریح کرد: واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی از بحث‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و نمایندگانی که به این مصوبه رأی مثبت دادند باید در نظر داشته باشند که تولید از این مسئله لطمه خواهد خورد و دوباره عده‌ای به اسم تولید‌کننده کارت خرید سوخت ارزان می‌گیرند و بنزین را در بازار آزاد می‌فروشند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: اگر قرار است از تولید حمایت کنیم و به آن یارانه بدهیم یا اگر شعار حمایت از صنعت می‌دهیم باید با فراهم کردن بستر‌های درست، امکان واقعی‌سازی و رقابتی شدن فضا را فراهم کنیم و نگذاریم بازار داخلی به دست خارجی‌ها بیفتد یا شرایط سوءاستفاده برای کسی فراهم شود.

همچنین فرهاد فزونی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران ضمن مخالفت با دو نرخی شدن بنزین درباره دو نرخی شدن بنزین عنوان کرد که دو نرخی کردن بنزین به نفع کشور نیست و گویا این مسئله بیشتر برای لجبازی با دولت یازدهم مطرح شده که جای تاسف دارد.

فزونی معتقد است خواسته مجموعه اقتصادی کشور این است که ارز تک نرخی شود تا بتوانیم یک سری از مشکلات را حذف کنیم و جلوی رانت‌خواری را بگیریم. دو نرخی کردن بنزین مطمئنا فضایی برای رانت خواری ایجاد می‌کند و فساد به بار خواهد آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bNGrL6O0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه