پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتظار تکرار معاملات متعادل

8 سال پیش ( 1394/7/8 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

با گشایش بازار در جلسه گذشته، پسماندهای تقاضا در بازار دیده شده و شاخص کل را در مسیر صعودی قرار داد. شیب صعودی شاخص به‌حدی کم بود که طی مدت زمان 90 دقیقه رشد شاخص کل به 10 واحد محدود شد. پس از آن با افزایش عرضه، شاخص کل در مسیر نزولی و با شیبی بیشتر از صعود قرار گرفت. بدین ترتیب در مدت زمان 90 دقیقه 20 واحد از ارتفاع خود را از دست داده و به کف خود در روز رسید. در 30دقیقه نهایی بازار، تقاضا افزایشی چشمگیر داشته و این اتفاق روند شاخص کل را تغییر داد. در پایان این جلسه، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران با 9.91 واحد صعود به 61578.8 واحد رسید. ارزش معاملات این جلسه بازار حدود 78.5‌میلیارد تومان بود و این ارزش طی 23328 معامله به ثبت رسید. بدین ترتیب، ارزش میانگین هر معامله حدود 3.4‌میلیون تومان محاسبه می‌شود که در مقایسه با روز گذشته رشد قابل توجهی داشت. بازار فرابورس ایران در این جلسه با 3.7 نزول به 682.8 واحد رسید و ارزش معاملات این بازار در رقم 56.7‌میلیارد تومان گزارش شد.

245224242523524124252525

روند نوسانی روزهای اخیر بازار سرمایه هر معامله‌گری را می‌تواند به زانو در بیاورد. در شرایط کنونی بازار مانند شیشه‌ای نازک شکننده بوده و تمام ذی‌نفعان آن در وسوسه تلنگرزدن به آن هستند. حقوقی‌های بازار اشتیاق زیادی به خرید نداشته و این موضوع ارزش معاملات را به‌شدت پایین آورده است. حقیقی‌های بازار نیز به دنبال تضمینی برای صعودی‌شدن بازار می‌گردند که این تضمین برای مدت‌ها به چشم نخواهد خورد. در این میان شاخص کل به روند نوسانی خود ادامه خواهد داد و پایان این رویه دقیقا در زمان پایان یافتن بازی «بشین و هیچ کار نکن» حقیقی و حقوقی خواهد بود.

در معاملات روز گذشته، نرخ خرید به فروش کدهای حقیقی کمتر از یک بود و این مسئله می‌تواند گشایش جلسه پیش رو را با رنگ قرمز همراه کند. به عبارت دیگر، در جلسه گذشته، فروش حقیقی‌های بازار بیشتر از خریدشان بود و این عقب‌نشینی می‌تواند بازار امروز را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. نکته بسیار مهم دیگری که در معاملات روز گذشته به چشم می‌خورد، عدم‌یک‌دست بودن نمادهای یک گروه خاص بود. این موضوع می‌تواند نخستین نشانه از آغاز موج صعودی جدید برای بازار سرمایه باشد.

در جلسه معاملاتی پیش‌رو، منطقی‌ترین سناریو گشایش بازار با گسترش رنگ قرمز و نزولی شدن شاخص کل به‌شمار می‌رود. پس از آن به سرعت تقاضا پا به میدان گذاشته و شرایط آرام‌تر می‌شود. در انتهای زمان معاملات انتظار می‌رود شاخص کل بار دیگر در روند صعودی قرار گیرد و امروز نیز تغییر چندانی در مقادیر شاخص کل تجربه نکنیم.

* کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6r7pZIdt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه