پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتظار افزایش عرضه در ابتدای هفته

8 سال پیش ( 1394/10/19 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

هفته مطلوب کاری گذشته با نوسان شاخص کل آغاز شد. در روزهای ابتدایی این هفته، شاخص کل تغییر چندانی را تجربه نکرد، اما رنگ سبز رفته‌رفته در بازار گسترش یافت. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، شاخص کل جهت صعودی واضحی به خود گرفت و رشدی بیش از 850 واحد را تجربه کرد. بدین ترتیب، شاخص کل در جلسه گذشته بیش از 900 واحد افزایش یافت و رنگ سبز مطلوبی در بازار مشاهده شد.ارزش معاملات در خلال روزهای کاری این هفته روندی افزایشی داشت. با شروع معاملات در این هفته، ارزش کل معاملات بازار بورس در نخستین روز، حدود 108 میلیارد تومان بود. این رقم در روزهای میانی هفته حتی به 170 میلیارد تومان رسید.

با این حال، روند یکنواخت رشد ارزش معاملات در روز چهارشنبه شکسته شد. در روز پایانی معاملات، ارزش کل معاملات بازار بورس به 320 میلیارد تومان رسید که رقمی کم سابقه در ماه‌های اخیر تلقی می‌شود. ارزش میانگین هر معامله نیز در این هفته روند جالبی را سپری کرد. در روز نخست معاملات، ارزش میانگین هر معامله 2.8 میلیون تومان بود و تا روز میانی هفته از این رقم کاسته شد.

در روز سه شنبه این رقم به 2.9 میلیون تومان رسید و برای روز پایانی معاملات این رقم در حدود 4.2 میلیون تومان محاسبه شد.این روندها خبر از واقعی بودن پتانسیل موجود در بازار می‌دهند. از مدت‌ها پیش، روزهای نخست سال نو میلادی به‌عنوان زمان لغو تحریم‌ها معرفی شده بودند، حال آنکه در دقیقه 90 این موضوع، مجلس نمایندگان آمریکا دست به بازی غلطی زده است.

به گزارش ایسنا، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی تعجب برانگیز لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که طبق آن دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های افراد و موسسات مالی خاصی را لغو کند، مگر اینکه اوباما به کنگره اطمینان دهد که این افراد و موسسات خاص در برنامه موشکی بالستیک ایران و فعالیت‌هایی که واشنگتن آن را تروریست می‌خواند، مشارکت ندارند.

این لایحه برای تصویب و اجرایی شدن باید به رای گذاشته شود، اما در صورت وقوع این پدیده باید منتظر باشیم مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز لایحه‌ای را برای سخت‌تر کردن کار به تصویب برساند. لذا این مباحث و مشکلات به‌راحتی می‌توانند تب تندی را که در بازار به وجود آمده است به سادگی ببرند. در هفته معاملاتی پیش رو انتظار می‌رود در آغاز هفته کاهش تقاضا و افزایش عرضه را داشته باشیم.

به عبارتی دیگر، انتظار می‌رود در این هفته روند کلی بازار و شاخص کل صعودی باشد، اما این صعود با یک یا دو روز استراحت منطقی آغاز خواهد شد. بدین ترتیب انتظار می‌رود شاخص کل در جلسه معاملاتی پیش رو تغییرات چندانی را تجربه نکند. از این رو ارزش معاملات جلسه معاملاتی جاری در حدود 100 تا 120 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر، اگر این استراحت به وقوع نپیوندد، باید منتظر نزولی سخت در پس پایان صعود بازار باشیم. به کلامی ساده‌تر، اگر رفتار بازار در صعود خشک و بی‌انعطاف باقی بماند، این صعود ناپایدار بوده و در ادامه جای خود را به نزولی بیشتر خواهد داد.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YkMyI8LS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه