شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل شرکت بورس از شروع مجدد اوراق آتی سهام با مدل جدید خبر داد و گفت: در مدل جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور مدیریت و پوشش ریسک می‌توانند وارد این ابزار شوند.

حسن قالیباف اصل، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایسنا، از آغاز مجدد قرارداد آتی سهام در بورس تهران خبر داد و گفت: قرارداد آتی سهام با همان مکانیزم قبلی مجددا راه‌اندازی شده است به‌طوری‌که مشکل نرم‌افزاری این قرارداد برطرف شده و قراردادهای جدید برای آن تعریف شده است، به‌طوری‌که روی دارایی‌های جدید، قراردادهای جدید 6 ماهه و یکساله تعریف شده و معاملاتی روی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مدل جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور مدیریت ریسک می‌توانند وارد این قرارداد شوند، افزود: در شروع مجدد این نرم افزار، شرکت‌های جدید بر‌اساس تقاضای بازار مورد بررسی قرار می‌گیرند، تا اگر شرایط تعریف اوراق آتی روی دارایی پایه را داشته باشند در هیات پذیرش مطرح شوند.

مدیر عامل شرکت بورس تصریح کرد: علاوه بر این به منظور استقبال از این ابزار، اقدامات فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در حال انجام است، زیرا این بازار یک بازار ابزار نوین برای مدیریت ریسک بوده و برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مناسب است مخصوصا اینکه در مدل جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری به منظور مدیریت و پوشش ریسک می‌توانند وارد این ابزار شوند.

قالیباف اصل در پاسخ به این سوال که آیا این ابزار در شرایط فعلی می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند؟ گفت: قرارداد آتی ابزار جدیدی بوده و در بورس تنوع ایجاد می‌کند و قیمت‌های آینده در این قرارداد مورد معامله قرار می‌گیرد. علاوه بر اینکه چشم‌اندازی از آینده را نشان داده و قطعا به نقدشوندگی سهام کمک می‌کند و کسانی‌که به دنبال پوشش ریسک هستند، می‌توانند به کمک این ابزار ریسک خود را پوشش داده و مدیریت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: پیگیری و شناساندن این ابزار به بازار و نیز اطلاع رسانی می‌تواند به رونق آن کمک کند، زیرا فیوچرز سهام برای بازار ابزار جذابی بوده و می‌تواند کمک کند تا بازار سرمایه در کنار سهام وارد مشتقات سهام شود.

برچسب ها : اخبار امروز بورس
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FgXVn5zw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه