یکی از درسهایی که در ابتدای کسبوکار خود آموختم، اهمیت عناوینی است که به محصولات می دهیم و اطلاعاتی که خود انتخاب و استفاده میکنیم.
نامی که برای هر نوع محتوایی تهیه میکنید، باید با دقت انتخاب شود. نام یا عنوان محتوای شما نخستین تاثیر را بر مشتری میگذارد و بسته به تصمیم شما در نامگذاری، ممکن است خوانندگان و بازدیدکنندگان بسیاری را از دست دهید یا به دست آورید.
بهعنوان مثال، بسیاری از متخصصان امر تبلیغات ممکن است به شما بگویند که به نسبت خود محتوا و مطالب متن مربوط به فروش، زمان بیشتری را صرف انتخاب عنوان یا تیتر آن میکنند. اگر از کلمات تاثیرگذاری در انتخاب عنوان و توصیف متن استفاده کنید، محتوا و اطلاعات ارائه شده توسط شما از ارزش بالایی برخوردار خواهند شد.
هنگامی که اقدام به تهیه محتوا با جریان پیوسته میکنید، به خاطر داشته باشید که عناوینی که برمی گزینید، فاکتور اصلی و اولیه در تعیین میزان تاثیرگذاری آن خواهد بود و بر قضاوت مشتریان درباره کسبوکار شما تاثیر خواهد گذاشت.
این نام ممکن است باعث شود که مشتریان هرگز به سراغ تجربه خدمات یا محصولات شما نیایند یا بیتوجه به کیفیت آن، بارها انتخابش کنند.
بنابراین عناوینی انتخاب و استفاده کنید که محتوای شما را خاص، متمایز و در عین حال ساده جلوه دهد. اگر 10 عنوان برتر را فهرست کنید یا لیست پیشروی قدم به قدم تهیه کنید، محتوای شما جذاب و تاثیرگذار خواهد شد.
چند مثال:
• هفت نکته راجع به سرقت از منزل برای کسانی که در خانه خود سگ نگهداری میکنند.
• پنج علت کمردرد که دکتر شما به شما نگفته است.
• گزارش ویژه: قدم به قدم تا رهایی از قرض.
• هشت مرحله برای تسریع در تحقق شغل رویایی شما.
این عناوین، موارد جذابی هستند که فارغ از محتوایشان میتوانند شما را به خواندن ترغیب کنند.