پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد

امکان کاهش بیشتر قیمت نفت به دلیل نفت مازاد

9 سال پیش ( 1394/4/20 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه گذشته اعلام کرد که تولید مازاد بر نیاز بازار احتمالا موجب کاهش بیشتر قیمت نفت شده و برقراری تعادل و توازن در بازارهای نفتی بین‌المللی به سال 2016 میلادی موکول خواهد شد. این آژانس که وظیفه ارائه مشاوره به اقتصادهای بزرگ دنیا در زمینه سیاست‌های انرژی را برعهده دارد در گزارش خود می‌گوید: به دلیل ناتوانی بازارهای جهانی نفت از جذب نفت مازاد موجود در بازار و جلوگیری از تولید نفت بیش از نیاز بازار، کاهش قیمت این محصول در نهایت اجتناب‌ناپذیر است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش روز جمعه خود اظهار می‌دارد: بازارهای جهانی نفت در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی با تولید بیش از نیاز بازار مواجه بوده و این مسئله تا به امروز نیز ادامه داشته است. در گزارش آژانس آمده است: واضح است که توانایی بازار در جذب نفت‌خام تولید شده مازاد بر نیاز تا همیشه ادامه نیافته و ظرفیت انبارهای ذخیره نفت‌خام در خشکی نیز محدود است. این موضوع بیانگر آن است که در نهایت این نفت مازاد موجود کاهش بیشتر قیمت نفت در بازار خواهد شد.

در این رابطه اعضای اصلی اوپک سال گذشته و به منظور حفظ سهم خود از بازار، با حداکثر توان و ظرفیت خود مشغول تولید نفت‌خام بوده‌اند. کاهش شدید قیمت نفت‌خام در سال 2014 بهای آن‌را به 45 دلار در هر بشکه رساند که پایین‌ترین قیمت این محصول در شش سال گذشته بوده است. گفتنی است کاهش شدید قیمت نفت‌خام از 115 دلار در هربشکه پس از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید و دفاع از سهم خود در بازار موجب عمیق‌تر شدن این بحران و کاهش بیشتر قیمت این محصول در بازارهای جهانی شد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود می‌افزاید: تولید نفت‌خام اوپک با افزایش 340 هزار بشکه‌ای به 31 میلیون و 700 هزار بشکه در روز رسیده که این میزان بالاترین حجم تولید نفت‌خام این سازمان در سه سال گذشته است. کارشناسان افزایش و رکورد شکنی در تولید توسط عربستان سعودی، عراق و امارات عربی متحده را دلیل اصلی این افزایش عنوان می‌کنند. در این رابطه تولید نفت‌خام عربستان سعودی با افزایش 50 هزار بشکه‌ای به 10 میلیون و 350 هزار بشکه در روز رسیده که این میزان بیشترین حجم نفت تولید شده در این کشور است. عراق دیگر عضو اوپک نیز با افزایش 470 هزاربشکه‌ای تولید نفت خود را به روزانه 4 میلیون و 120 هزار بشکه رسانده که این میزان تولید نفت رکورد عراق در تولید نفت‌خام را شکسته و به بالاترین حجم نفت‌خام تولید شده توسط این کشور بدل شده است. این افزایش تولید در اوپک در حالی اتفاق می‌افتد که تقاضا برای نفت‌خام در بازارهای جهانی رو به کاهش است. پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی در مورد کاهش تقاضا برای نفت‌خام در حالی اتفاق می‌افتد که ارزانی قیمت نفت در ماه‌های اخیر تأثیر قابل توجهی بر کشورهای تولید‌کننده نفت غیر‌عضو اوپک خصوصا ایالات متحده نداشته‌است افزایش بی‌سابقه تولید نفت سبک شیل طی پنج سال گذشته بازارهای جهانی نفت را به مرحله جدیدی وارد کرده است.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a0mFfer6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه