یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

امن‌ترین و تپل‌ترین پهپاد دنیا

8 سال پیش ( 1394/9/14 )
 

چه كسی گفته است كه درون‌ها (پهپادها) باید مثل اسباب‌بازی‌های چهار پره باشند؟ این تصویر به‌زودی با یك درون بسیار متفاوت و پیشرفته به نام فلای شكسته خواهد شد. این درون كه كروی‌شكل است و یك دوربین دارد، پروژه‌اش را تازه در كیك‌استارتر شروع كرده و گفته می‌شود كه امن‌ترین پهپاد دنیاست. با توجه به اینكه تیغه‌های این پهپاد، داخل یك كره پلاستیكی قرار دارند، كاربران به راحتی می‌توانند این وسیله را هنگام پرواز لمس كنند و آن را بدون اینكه چشم‌شان كور شود به اطراف هل بدهند.

آنهایی كه به پروژه‌های كیك‌استارتری علاقه دارند و می‌خواهند نخستین صاحبان این درون كاملا امن و پیشرفته باشند، می‌توانند با 636 دلار یكی از این پرنده‌های گرد و تپل را مال خود كنند. فلای را می‌توان با دستگاه‌هایی كه سیستم‌عامل اپل (iOS)  یا اندروید دارند كنترل كرد و به آن دستوراتی مانند گرفتن سلفی، پانوراما و غیره داد. در حالت سلفی، این درون در حالی كه با سرعت بالا به سمت كاربر حركت می‌كند تصاویری با كیفیت بسیار بالا می‌گیرد.

در حالت دستی، می‌توان برای آن یك مسیر تعریف كرد و درون هم براساس تعریف اولیه، یك مسیر مشخص را پرواز می‌كند. این درون حتی این قدر هوشمند است كه خودش موانع را در مسیرش تشخیص بدهد و با كج كردن مسیرش، از برخورد با آنها خودداری كند.این قابلیت‌ها به لطف یك پردازشگر 512‌مگابایتی كه توسط لینوكس تهیه شده امكان‌پذیر هستند. فلای همچنین دو جی‌پی‌اس دارد و سایزش به‌صورت كلی كره‌ای به قطر 23 سانتی‌متر است.

قرار است یك نمونه پیشرفته با یک‌ گیگا‌بایت رم و سی‌پی‌یو چهار‌هسته‌ای هم به قیمت 1060 دلار به بازار عرضه شود.فلای در هر نوبت پروازی، حداكثر 10 دقیقه پرواز می‌كند و به سرعت 16 كیلومتر بر ساعت می‌رسد. داخل كره خارجی این پهپاد، یك شتاب‌دهنده‌ای سه‌ پره به همراه ادوات ناوبری و سنسورهای مرتبط به این سیستم‌ها قرار دارند. از سنسورهای پیشرفته زیر كره خارجی این درون خوش‌شكل می‌توان به سنسورهای ارتفاع‌سنج، جی‌پی‌اس‌های ناوبری و همین‌طور سیستم سونار این پرنده اشاره كرد.

با استفاده از این سیستم سونار است كه فلای می‌تواند براساس سازوكاری كه به صورتی طبیعی در خفاش‌ها قرار دارد موانع را تشخیص دهد و از آنها عبور كند. شركت ارائه‌دهنده این پروژه در كیك‌استارتر امید زیادی دارد كه سرمایه‌گذاران زیادی جلب كند. علاوه بر جذب سرمایه‌گذار، این شرکت امیدوار است كه كاربران اولیه كارایی‌های متفاوت دیگری از این پهپادها را كشف كنند و به شركت اطلاع بدهند تا در نمونه‌های نهایی كه برای استفاده از عموم به بازار عرضه می‌شوند مورد استفاده قرار بگیرند.

كیك‌استارتر فعلا محصولات محدودی را به پشتیبان‌های خود در كیك‌استارتر عرضه خواهد كرد. فروش عمومی این محصول، انتهای تابستان بعدی شروع خواهد شد اما برای كسانی كه آن موقع بخواهند این وسیله را داشته باشند، قیمت بیشتر از دو برابر می‌شود و به 1270 دلار خواهد رسید. فلای محصول یك شركت كارآفرینی دانماركی است.

این شركت امید زیادی به فروش گسترده این پهپادها دارد چون شكل آنها، می‌تواند برای افرادی كه در كودكی آرزوی چنین چیزی را داشته‌اند بسیار نوستالژیك باشد و قطعا نظر آنها را جلب خواهد كرد. این البته تنها امیدواری این شركت برای فروش بالا نیست چون این پهپادها نه‌تنها طراحی دلنشینی دارند كه كار با آنها هم بسیار ساده است. وزن این محصول، كمی كمتر از نیم‌كیلو است و می‌تواند ورزش بادهایی با سرعت هشت‌كیلومتر بر ساعت را تحمل كند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xIqGoa2p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه