چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ارسال نامه معاونت شهرسازی به سازمان نظام مهندسی گفت: شورای شهر در جریان این اقدام نبوده است اما شهرداری در اسفند ماه نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ارسال کرده و اخطار داده که امر نظارت از سوی مهندسان ناظر به‌درستی انجام نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران ادامه داد: دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که امضافروشی برخی مهندسان ناظر و عدم نظارت در روند انجام کار از جمله آنهاست. علاوه بر این حدود 3 هزار پرونده از سوی شهرداری به نظام مهندسی ارسال شده که در انتظار تعیین مهندس ناظر هستند در حالی که این امر چند دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد اما طولانی شدن زمان آن جای سوال است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها 90 روز است که در انتظار تعیین مهندس ناظر هستند، گفت: این وضعیت روند صدور پروانه را طولانی می‌کند. شهروندان برای انجام ساخت‌وساز عوارض می‌پردازند، هزینه مهندس ناظر که مبلغ بالایی است و برای افرادی که به‌سختی خانه خود را نوسازی می‌کنند پول مهندس ناظر از عوارض شهرداری بیشتر می‌شود، باید این هزینه‌ها رایک‌باره پرداخت ‌کنند اما با این همه باید مدت‌ها منتظر تعیین مهندس ناظر بمانند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با توجه به موارد مذکور اعلام کرد تا زمانی که این سیستم اصلاح نشود، شهروندان نسبت به معرفی مهندس ناظر اقدام کنند، البته هر فردی طراحی پروژه را به‌عهده می‌گیرد باید تا انتها نظارت کار را عهده‌دار باشد و ممکن است مسیر را به همین شکل دنبال کنیم.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری پیش از ارسال نامه، موضوع را با سازمان نظام مهندسی در میان گذاشته بود یا خیر، تصریح کرد: از آقای بی‌طرف رئیس سازمان نظام مهندسی شنیدم که درباره این موضوع با آنها مشورتی نشده و شهرداری به‌صورت یک‌طرفه لغو تفاهم‌نامه را اعلام کرده است ولی معاون شهرسازی شهردار می‌گوید از اسفند ماه با نظام مهندسی مکاتبه داشته‌ و ایرادات مذکور را اعلام کرده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vUydtGr0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه