جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر راه و شهرسازی:

امضای قرارداد با کمپانی هواپیماسازی ATR در آینده نزدیک

8 سال پیش ( 1394/11/9 )
 

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر اینکه ایران به‌عنوان مرکز تعادل در حوزه‌های گوناگون در منطقه به شمار می‌رود گفت: در حال حاضر دنیا نقش طبیعی و استراتژیک کشور ما را در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باور کرده است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ‌مصاحبه‌ای با یک نشریه فرانسوی‌زبان قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از شرکت فرانسوی ایرباس را یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای این شرکت و همچنین جمهوری اسلامی ایران در حوزه هواپیمایی اعلام کرد و گفت: براساس این قرارداد ایران تعداد ۴۵ فروند هواپیما از سری ۳۲۰، ۴۵ فروند از سری ۳۳۰، ۱۶ فروند از سری ۳۵۰ و ۱۲ فروند از سری ۳۸۰ را از این شرکت خریداری خواهد کرد که قرار است ظرف هشت سال آینده تمامی آنها به کشور ما تحویل داده شود.

769765684686946845845464635458469569570

وی در ادامه با بیان اینکه قرار است با توجه به تفاهم انجام شده حداقل هشت فروند از این تعداد تا پایان سال جاری میلادی- ۲۰۱۶ - به ایران تحویل داده شود گفت: مدل تأمین مالی این قرارداد به صورت اجاره به شرط تملیک بوده که بخش اول آن از سوی ایرباس تأمین خواهد شد. آخوندی همچنین با تأکید بر مدت کم سپری شده از زمان لغو تحریم‌ها بیان کرد: با توجه به این امر همچنان مراحل قانونی این قرارداد در مراجع قضایی شرکت ایرباس و جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است که قرار است تا ۲۰ روز کاری آینده جواب نهایی آن اعلام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از امضای قراردادی دیگر با شرکت فرانسوی ادپ برای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و افزود: هدف اصلی ما از امضای این قرارداد افزایش تعداد مسافران این فرودگاه به ۴۵ میلیون نفر در سال است. در کنار این فرودگاه یک منطقه آزاد با مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتاری واقع شده است که ما آن را برای اهداف بازار بین‌المللی مالی ایران و همچنین منطقه ویژه اقتصادی دیگری را با مساحت 2هزار و ۵۰۰ هکتاری طراحی کردیم که بدون شک نقش بسیار مهمی را به‌عنوان هاب هوایی در ایران ایفا خواهد کرد و در ادامه می‌تواند نقطه اقتصادی بسیار مهمی در آینده برای کشور باشد.

وی در این‌باره افزود: این قرارداد به صورتBOT بوده و از طرف ادپ به‌عنوان تأمین‌کننده مالی انجام خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران همواره از حدود 2 هزار و ۵۰۰ سال گذشته از دوره جاده ابریشم، مرکز تعادل منطقه بوده، این مسئله‌ای تصادفی نیست، بلکه این موقعیت ژئوپلیتیک ایران است که این موقعیت را به ایران داده است. ما هم‌اکنون در حال بازگرداندن کشور به همان مرکز تعادل هستیم تا بتوانیم نقش سابق آن را به کشور برگردانیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم جاده ابریشم را به‌گونه‌ای مدرن تعریف کنیم، در سیستم هوایی باید بگوییم که فرودگاه امام خمینی باید به هاب هوایی منطقه و ایران‌ایر به بزرگ‌ترین ایرلاین‌ منطقه تبدیل شده و قابلیت رقابت با تمامی آنها را داشته باشد. در حوزه جاده‌ای و ریلی به کریدورهای ترانزیت امن از شمال به جنوب و شرق به غرب برمی‌گردیم، بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که ایران در حال بازگشت به همان مرکز ثقل طبیعی است که امیدواریم این مسئله پایدار باشد.

آخوندی با تأکید براینکه این موضوع قطعا در توسعه و ایجاد اشتغال در سطح کشور و منطقه تأثیرگذار است گفت: بسیاری از کشورهای همسایه ایران برای دسترسی به آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان باید از ایران عبور کنند، این مسئله موقعیت ما را نشان داده که در نهایت مسئولیت کشور ما را نیز به ما گوشزد می‌کند؛ مسئولیتی که علاوه بر ایجاد رفاه برای مردم کشور خود رفاه تمامی ملت‌های منطقه را نیز فراهم می‌کند پس بدون شک برای سایر کشورها امنیت و ایجاد شغل را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین اعتبار قراردادهای امضا شده بین ایران و فرانسه نظیر ایرباس، وینسی و ادپ را نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: قرارداد وینسی به صورت BOT و با هدف توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان تنظیم و به امضا رسیده است. وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به استقبال گرم دولت کشورهای فرانسه و ایتالیا اعلام کرد: با وجود این استقبال و ابراز علاقه‌مندی از سوی این کشورها برای همکاری‌های اقتصادی امیدواریم اتفاقات خوبی را در آینده شاهد باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A3qbSdQH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه