یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال 2014، امارات متحده عربی آژانس فضایی خود را راه اندازی کرد. درست سه سال بعد از آن از طرحی با عنوان ساخت شهری روی سیاره سرخ در رقابت برای فتح فضا رونمایی کرد. در سال 2014، دولت امارات آغاز به ایجاد آژانس فضایی کرد، سه سال بعد از آن، در حال حاضر برای ساخت شهری در مریخ هدفگذاری کرده است.

امارات نام پروژه خود را با توجه به اطلاعات هافتینگتون پست «Mars 2117» نامگذاری کرده است. امارات تا 100سال دیگر در نظر دارد مینی دوبی را روی سیاره سرخ بسازد. شیخ محمد، حاکم دوبی، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر دفاع امارات متحده عربی است که در توییتر خود از این طرح پرده برداری کرده است.

شیخ محمد بن راشد آل مكتوم در توییترخود نوشت: «همانگونه که عادت کرده ایم در هر نشست از یک پروژه بزرگ پرده برداری کنیم. امروز به همراه برادرم شیخ محمد بن زاید از پروژه ورود امارات به رقابت علمی برای رساندن انسان به مریخ خبر دادیم.»

او در ادامه گفت: این پروژه برنامه فشرده ای برای آماده سازی نیروهای وطنی متخصصی در زمینه دانش های فضا خواهد بود و شوق سفر به فضا را در میان کودکان مان نهادینه خواهد کرد. امروز و از طریق این پروژه یک مسیر دانش بشری را آغاز می کنیم و گام جدیدی برمی داریم که دهه ها زمان خواهد برد تا تلاش بشر برای اکتشاف سیارات دیگر را تسریع کند. این پروژه در واقع با هدف ایجاد یک جامعه و یک شهر در مریخ با کمک همکاری بین المللی است.

دانشمندان در حال پیدا کردن راه حلی برای مشکل جاذبه هستند که بتوانند بیشترین سرعت را برای راه رفتن روی مریخ و پاسخگویی برای رفع نیاز مواد غذایی، انرژی و حمل و نقل پیدا کنند.

متفاوت با ستاره شناسان گرینویچ

آنها همچنین تصور می کنند که چنین شکلی می تواند روی زمین مریخ وجود داشته باشند. این تصور سرگرم کننده است که خانه های آنجا شبیه ساکنان اولیه در سیاره زمین باشند. این خانه ها باید از آنها در برابر ناهنجاری های سیاره مریخ محافظت کنند.

در واقع به دلیل هزینه های بالا نمی توان تمام چیز ها و افراد را توسط شاتل فضایی انتقال داد. به خاطر این است که اخترشناسان روی این موضوع حساب باز می کنند که حتما این خانه ها باید از خاک خود مریخ ساخته شوند.

دانشمندان اماراتی خود می خواهند بیشتر از برج های بلند و ساختمان ها با اشکال عجیب دوبی الهام بگیرند. هرچند که به نظر می رسد که این طرح بلند پروازانه است، آژانس فضایی امارات معتقد است که می تواند برای نخستین بار در ژوییه 2020 یک کاوشگر را برای راه اندازی پایگاه در آنجا بفرستد.

منبع : bfmbusiness.bfmtv
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bYgL5i7v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه