سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

الکی، مثلاً بی‌طرفیم

8 سال پیش ( 1394/4/16 )
پدیدآورنده : دکتر سرمایه  

یه اصطلاحی از قدیم و ندیم می‌گفتن که مثلاً فلان چیز «مرگ نداره»، این اصلاح رو وقتی بزرگ‌ترا به کار می‌بردن دیگه ماها می‌دونستیم که می‌تونیم با اون لباس یا وسیله هرجور که صلاح می‌دونیم و نمی‌دونیم برخورد کنیم چون تا ازش خسته نشی دور نمی‌اندازیش.اما خیلی ساله که من به شخصه دیگه این اصطلاح رو نشنیدم یا مرگ خیلی راحت شده یا زبونم لال جنس‌های بازار خیلی نحیف و مردنی شدن! از طرفی مدام همه رو تشویق به استفاده از کالاهای تولید داخل می‌کنند و از طرف دیگه اسم کالای ایرانی که می‌آد خود مسئولان ازش فراری‌ان و به قول مدیر سایپا «مردم که اصلاً توقع ندارن مدیر سایپا خودش پراید سوار شه!»

این مقدمه رو داشته باشین تا یه ماجرا رو براتون عرض کنم، چند روز پیش دو نفر اومده بودن دفتر روزنامه و بدجوری درگیر بودن و از من می‌خواستن که بینشون پادرمیونی کنم، جریان از این قرار بود که آقای فروشنده لوازم خانگی یه یخچال تولید داخل رو با اصرار به آقای خریدار فروخته بود، حالا این آقای عزیز خریدار، یخچال رو به برق زده بود و دو ساعت بعد برق منطقه شون قطع شده و بعد از یه سری نوسانات یخچال کلاً تموم کرده بود!

شرکت تولیدکننده داخلی زیر بار نمی‌ره و می‌گه باید از محافظ استفاده می‌کردی و یخچال رو مستقیم به برق نمی‌زدی، اینم رفته یقه فروشنده رو چسبیده و میگه تو گفتی این مارک رو بخر من می‌خواستم خارجی بخرم که این قرتی بازی‌ها رو نداشته باشه! خلاصه که فروشنده‌ هم ادعا می‌کنه ما برای حمایت از تولیدکننده داخلی موظفیم کالای ایرانی رو تبلیغ کنیم و منم این رسالتمه ضمن اینکه خودش هم عضوی از اون شرکت تولیدکننده اس!

با خودم فکر کردم که بفرستمشون پیش سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده وقتی که این راهکار رو گفتم هر دوشون آشفته شدن و گفتن اصلاً نخواستیم آقا خودمون یه جوری فیصله می‌دیم جریان رو، گفتم چرا خب؟ این سازمان بهتون کمک می‌کنه، کاشف به عمل اومد که اینا آخرین نفر اومدن پیش من و همه این جاهایی که باید می‌رفتن رو رفتن، فروشنده گفت: من یه سوال از شما می‌پرسم شما اگر یه وکیل باشی چطور می‌تونی هم از قاتل دفاع کنی هم از مقتول؟

پرسیدم منظورت چیه؟ عرض کردند: دکتر جان توی همه جای دنیا این سازمان‌ها از هم تفکیک شدن و تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو حامیان خودشون رو دارن، چطور یه سازمان می‌تونه در آنِ واحد حق رو به هر دوی ما بده وقتی هر دو به یک اندازه حق داریم!؟ بعدش خریدار گفت: اصلاً شما بگو چطور می‌شه یه پدر بین بچه‌هاش فرق بذاره وقتی حق با هردوی اونهاست؟ با این مثال‌ها و این توضیحات آقای فروشنده و خریدار با خودم فکر کردم که واقعاً چقدر داوری در چنین شرایطی سخته و اساساً رسالت این سازمان در شرایط یکسان حمایت از کدوم طرفه؟!

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dqtreHa6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه