سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا (PMI) با بررسی و محاسبات برآورد کرد که فعالیت‌های صنعتی در ماه اکتبر کاهش پیدا کرده بود. اما مقامات این کشور با خاطرنشان کردن سیر جدیدی در کشور، همچنان خوش‌بینانه اظهار می‌دارند که این سیر جدید با رشدی نسبتا پایین اما پایدار‌تر است. نشانه‌هایی که کاهش شاخصه‌های اقتصادی را در چین نشان می‌دادند چند برابر شده‌اند. طبق یک شاخص دولتی، فعالیت‌های صنعتی در ماه اکتبر، برای سومین ماه متوالی با کاهش روبه‌رو شده است.

شاخص مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا درخصوص مدیران خرید، توسط اداره ملی آمار برای ماه گذشته 49.8، همان سطح ماه سپتامبر و در ماه اوت 49.7 گزارش شده است. اعداد بالای 50 نشان‌دهنده توسعه در فعالیت‌های تولیدی است، درحالی‌که شاخص پایین‌تر از این آستانه، نشان‌دهنده رکود اقتصادی است. با توجه به آمار و ارقام منتشر‌شده از دولت چین، رشد اقتصادی 6.9 درصد در سه ماهه سوم سال کاهش داشته که نشان‌دهنده بدترین عملکرد از بحران مالی سال 2009 به بعد است.اما بسیاری از اقتصاددان‌ها بر این باورند که این ارقام اغراق‌آمیز بوده ودر حقیقت باید گفت تنها میزان رشد بسیار ضعیف بوده است. آنها به‌ویژه به دنبال شواهدی از مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا هستند که نشانگر ضعف در آمار تجاری یا شاخص‌های دیگر باشد.

معیار و هنجار جدید

مقامات چینی، معیار جدید رشد آهسته‌تر اما با دوام‌تر را که ثمره تلاش آنها برای برقراری توازن اقتصادی به سمت مصرف داخلی، خدمات و سرویس‌ها و فناوری‌های بالا، به ضرر صنایع سنگین است، تحسین می‌کنند.23‌ام اکتبر، برای بار ششم در یک سال نرخ‌های بانک مرکزی چین کاهش یافته است. در همان زمان، پکن سقف نرخ بهره بانک‌ها را که به دارندگان حساب تعلق می‌گرفت، با در حال توسعه جلوه دادن و ایجاد رقابت بیشتر بین بانک‌ها دومین مرکز اقتصاد بزرگ در جهان، حذف کرد.اما مداخله دولت برای سوق دادن این تابستان به سمت یک رکود اقتصادی نیز شک و تردید درباره توانایی مدیریت‌گذار به سمت اقتصاد پر منفعت مبتنی بر بازار را تقویت کرد.

فعالیت دلگیر‌کننده

در بیانیه‌ای، بانک استرالیایی ANZ، برآورد کرد که آخرین محاسبات PMI نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی بدون رونق در چین باقی مانده است. این بانک افزود: «شاخص مدیران خرید تثبیت می‌شود، اما برای تأیید اینکه به کمترین حد خود رسیده‌اند، هنوز بسیار زود است.»علاوه بر این، قیمت املاک و مستغلات در شهر‌های بزرگ چین – یکی از پشتیبانان بزرگ اقتصادی – با توجه به تحقیقات، در مقایسه با ماه اکتبر 2014 حدود 2 درصد افزایش داشته است.قیمت متوسط خانه نوساز در 100 شهر مهم این کشور به میزان متوسطی، 0.3 درصد نسبت به ماه سپتامبر، با 1.560 یورو بابت هر متر، افزایش داشته است.

منبع : منبع:BFM
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eILrws6K
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه