پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره گمرک کره جنوبی نشان‌دهنده افزایش 91 درصدی واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی است. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که پیش از این و به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی بر صنعت نفت ایران، از حجم نفت وارداتی سئول از ایران به‌شدت کاسته شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز و طبق آمارهای منتشر شده، سئول با خرید 269 هزار و 20‌بشکه نفت خام از ایران در روز، درمقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، واردات نفت‌خام خود از ایران را به میزان دوبرابر افزایش داده است. 

در این چارچوب و در دوماهه نخست سال جاری، کره جنوبی که در حال حاضر عنوان پنجمین وارد‌کننده بزرگ نفت‌خام در جهان را یدک می‌کشد، حجمی معادل 486 هزار و 196بشکه نفت خام از ایران وارد کرده که این حجم از نفت در مقایسه با میزان نفت خام وارد شده در سال 2015 افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. 

445784584584573476234623462347437342462362362362474

گفتنی است افزایش تولید نفت ایران و همچنین افزایش واردات آن توسط خریداران در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این و به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و آمریکا بر صنعت نفت ایران به شکل قابل توجهی از حجم نفت صادراتی ایران کاسته شده و این کشور هم‌اکنون پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی، قصد دارد تا با افزایش تولید روزانه جایگاه پیشین خود در بازارهای جهانی را بازیابد.

تلاش‌های اخیر ایران برای افزایش تولید نفت خام خود در حالی صورت می‌پذیرد که کشورهای تولید‌کننده نفت قرار است در تاریخ 17 آوریل سال جاری میلادی و به منظور بررسی امکان تثبیت تولید نشستی را برگزار کرده و در این رابطه به بحث و تبادل‌نظر بپردازند. در همین ارتباط مقامات ارشد نفتی ایران اعلام کردند که ایران تمایلی به حضور در طرح تثبیت تولید نداشته و مشارکتی در آن نخواهد داشت.

الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه نیز با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود با مقامات ایرانی اظهار داشت: «ایران قصد دارد تا پس از سال‌ها تحریم که منجر به کاهش تولید نفت خام این کشور شده، جایگاه سابق خود در بازار را به‌دست آورده و بر این اساس قصد مشارکت در طرح تثبیت تولید را ندارد.»

همزمان با تلاش ایران جهت بازیابی جایگاهش در بازارهای جهانی، کره جنوبی نیز قصد دارد تا با افزایش واردات نفت خام و خصوصا میعانات گازی از ایران، نیاز رو به افزایش خود به انرژی را برطرف کرده و از فرصت‌های پیش آمده پس از رفع تحریم‌های وضع شده بر صنعت انرژی ایران استفاده کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اداره گمرک کره جنوبی، این کشور در ماه گذشته میلادی حجمی معادل 3 میلیون 260 هزار بشکه نفت خام وارد کرده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه افزایشی 20درصدی را نشان می‌دهد.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7ZmKD35B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه