یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

افزایش 4 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

8 سال پیش ( 1395/2/22 )
 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌گوید رسیدن به تولید 8میلیون تن محصولات جدید پتروشیمی تا پایان امسال نیازی به پروژه‌های جدید ندارد و با راه‌اندازی طرح‌های در دست‌ اجرای کنونی به دست خواهد آمد.

مرضیه شاهدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هدف رسیدن به تولید 8میلیون تن با ارزش 4میلیارد دلار محصولات جدید برای صنایع پتروشیمی تا پایان امسال به پروژه‌های در دست اجرای این صنعت مربوط می‌شود، گفت: برخی واحدهای پتروشیمی در حال تکمیل بوده و در انتهای کارند و برخی دیگر راه‌اندازی شده و منتظر افتتاح هستند و برخی دیگر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شوند.

افزایش 4 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

وی افزود: مجموع این واحدها، 10 واحد جدید است که تولیدات صنایع پتروشیمی را به 8میلیون تن می‌ر‌ساند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: این برنامه‌ریزی برای امسال جدای از برنامه‌های آتـی شـــرکت صنایع پتروشیمی است، برنامه‌های آتی این شرکت شامل تکمیل پروژه‌های ناتمام و شروع و توسعه طرح‌های جدید با استفاده از خوراک گازی می‌شود. شاهدایی در ادامه درباره آخرین وضعیت خط اتیلن غرب، عنوان کرد: این خط به میزانی که واحد وارد سرویس می‌شود خوراک را به مجموعه‌ها می‌رساند، البته مقداری کمبود خوراک در این خط وجود دارد که با افتتاح فازهای دیگری از پارس جنوبی تا پایان امسال این کمبود خوراک برطرف خواهد شد.

به گفته وی، تا پایان سال جاری، چهار واحد دیگر اتیلنی به‌علاوه انشعابات جدیدی از این خط به سمت ماهشهر و پتروشیمی ایلام ایجاد می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این‌باره خاطرنشان کرد: این واحدها از خط اتیلن تا زمانی که واحدهای اولفینی‌شان راه‌اندازی شود استفاده می‌کنند و سپس واحدهای جدیدی وارد سرویس خواهند شد. شاهدایی درباره مشکل کمبود خوراک در فاز 2 کاویان نیز عنوان کرد: این مشکل کمبود خوراک به دولت گذشته باز می‌گردد که در آن زمان روی تکمیل فازهای پارس جنوبی کاری صورت نگرفت و حالا پتروشیمی کاویان دو سال است آماده دریافت خوراک اتان و آغاز کار خود است.

وی ادامه داد: بنابراین دولت ناچار است فازهای پارس جنوبی را توسعه دهد تا خوراک لازم برای این مجتمع تامین شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZMSHjqGO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه