پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت معاملات آتی نفت‌خام و همزمان شدن آن با افزایش واردات این محصول و افزایش بیش از پیش ذخایر نفت، ذخیره کردن نفت مازاد موجود را بیش از هر زمان دیگری به یک اقدام سود آور بدل کرده است. به گزارش رویترز، قیمت شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت در معاملات آتی بیانگر این موضوع است که فعالان بازار در حال هزینه کردن ماهانه بیش از 61‌سنت در هر بشکه به منظور پوشش هزینه‌های تامین مالی و ذخیره کردن نفت در مرکز کوشینگ در سه ماهه چهارم سال 2105 میلادی هستند که این موضوع بیانگر سه برابر شدن هزینه‌ها است، در حالی که هزینه پوشش مالی و ذخیره نفت در انبارها از ابتدای ماه ژوئن سال جاری میلادی کمتر از 20 سنت بوده است.

در همین راستا هزینه‌های مربوط به پوشش مالی و ذخیره شاخص نفتی برنت از 37‌سنت به 48‌سنت افزایش یافت که در مقایسه با قیمت خدمات مالی و ذخیره‌سازی شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت در مدت زمان مشابه افزایش قیمت کمتری را تجربه کرده است. به عقیده کارشناسان این شرایط سبب شده تا ذخیره شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت در آمریکا در مقایسه با سایر کشورهای جهان و خصوصا در قیاس با شاخص نفتی برنت، اقدامی سودآور تلقی می‌شود. بنابراین جای تعجب نیست که کاهش ارزش معاملات آتی شاخص وست تگزاس اینترمدیت با افزایش واردات نفت در ایالات متحده همزمان شده است.

در همین رابطه واردات نفت خام آمریکا از 6‌میلیون و 900‌هزار بشکه در روز در چهار هفته منتهی به 22‌مه ‌به 7‌میلیون و 500‌هزار بشکه در روز در چهار هفته منتهی به 17‌جولای سال جاری میلادی رسید. در راستای افزایش واردات نفت ایالات متحده در هفته منتهی به 17‌جولای حجم واردات نفت خام این کشور به 7‌میلیون و 980‌هزار بشکه در روز رسید که براساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره انرژی آمریکا، بالاترین میزان واردات نفت خام آمریکا در سال جاری به‌شمار می‌رود.

در ارتباط با این موضوع به‌رغم افزایش موجودی نفت خام در آمریکا و رسیدن آن به بالاترین میزان در 80 سال اخیر واردات نفت خام در این کشور شدیدا رو به افزایش بوده است. این حجم واردات نفت خام سبب شده تا موجودی نفت خام آمریکا به‌رغم پالایش نفت با حداکثر ظرفیت توسط پالایشگاه‌های این کشور و رسیدن حجم نفت پالایش شده به روزانه 16‌میلیون و 800‌هزار بشکه، کاهش جدی را تجربه نکند.

ذخایر نفت در مرکز کوشینگ اوکلاهما که محل تحویل قراردادهای آتی شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدیت به‌شمار می‌رود به میزان تقریبی یک‌میلیون و 700‌‌هزار بشکه افزایش یافته است. این در شرایطی است که ذخایر نفت خام این مرکز در طول 9هفته گذشته کاهشی 6میلیون بشکه‌ای را تجربه کرده است. گفتنی است سایر انبارهای ذخیره نفت در آمریکا در چهار هفته گذشته افزایشی یک‌میلیون بشکه‌ای را تجربه کرده‌اند. به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه انرژی، بازار معاملات آتی خود را برای افزایش بیشتر ذخایر نفت خام در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی آماده می‌کند.

منبع : رویترز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/40jUiT8O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مونا :
8 سال پیش
باسلام. در بررسی ارتباط نموداری بین ذخایر امریکا و قیمت آتی یک ماهه نفت شاخص این کشور رابطه ای مثبت بدست آوردم. دلیل ارتباط مثبت بین این دو متغیر چیست؟ با تشکر از زحماتتون
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه