جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (404)

افزایش درخواست‌های مرخصی

8 سال پیش ( 1394/12/4 )
 

پرسش: مدیر منابع انسانی سازمان کوچکی هستم. با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز، برخی از کارمندان درخواست مرخصی‌های بلند‌مدتی را دارند اما با توجه به نوع کسب‌و‌کار ما اتفاقا در این ایام رونق بیشتری در کسب‌وکار ما ایجاد می‌شود و نیاز به حضور کارمندان در سازمان بیشتر احساس می‌شود اما برخی از کارمندان اصرار زیادی به دریافت مرخصی‌های بلند‌مدت دارند. ازنظر شما با توجه به این موضوع چه اقداماتی را باید لحاظ کرد که کارمندان بیشتری در سازمان حضور پیدا کنند؟

پاسخ کارشناس: به صورت کلی با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروزی بسیاری از کارمندان قصد رفتن به مرخصی‌های طولانی دارند و این موضوع طبیعی است که آنها قصد مسافرت داشته باشند اما با توجه به توضیحی که شما در مورد نوع کسب‌و‌کارتان دادید، پیشنهاد می‌شود سازوکار مشخصی را در این باره اتخاذ کنید و تقسیم کاری در سازمان داشته باشید؛ این موضوع زمانی رخ می‌دهد که سازمان اولویت‌های خود را مشخص کرده باشد و معلوم کند کدام یک از پست‌های سازمانی باید در تعطیلات عید نوروز در سازمان حضور پیدا کرده باشند.

پس از مشخص شدن این موضوع می‌توانید طرح‌های تشویقی را برای کارمندان در نظر بگیرید و افرادی که در تعطیلات عید نوروز در سازمان حضور دارند، مزایای خاصی برای آنها در نظر گرفته شود؛ به‌عنوان نمونه به آنها این وعده را بدهید که اگر در سازمان حضور داشته باشید هم از حقوق و مزایای مالی بیشتری برخوردار خواهید بود و هم می‌توانید پس از تعطیلات به مرخصی طولانی بروید.

در این میان اگر این معضل و چالش در سازمان شما بسیار گسترده است، حتی می‌توانید با یکی از آژانس‌های مسافرتی قراردادی را لحاظ کنید که در اواخر فروردین ماه تورهای تفریحی را به شما ارائه دهند و شما با تخفیف‌هایی این تورها را در اختیار کارمندان مختلف قرار دهید؛ این موضوع باعث می‌شود افرادی که صرفا قصد مسافرت دارند در سازمان بمانند و از موقعیت‌ بهتر بهره ببرند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FlpoLTzv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه