پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مراودات بانکی با تاسیس سه بانک خصوصی ایران در آلمان از سر گرفته می شود

رئیس اتاق تهران از افزایش 25درصدی حجم تجارت با آلمان در 10ماه گذشته خبر داد؛ رقمی که به گفته او پیش بینی می شود در سال های آینده به 10میلیارد دلار برسد.

افزایش حجم تجارت با غول صنعتی اروپا

مسعود خوانساری روز گذشته در کنفرانس خبری نشست فعالان اقتصادی اتاق تهران با هیأت تجاری باواریای آلمان درمورد چگونگی افزایش تجارت با آلمان و مدت زمان دستیابی به آن در پاسخ به سوال «فرصت امروز» گفت: زمان رسیدن به این رقم به طور دقیق قابل پیش بینی نیست، اما سابقه بسیار خوب آلمانی ها در ایران، اقتصاد موفق این کشور در میان کشورهای اروپایی، تکنولوژی، خدمات فنی و مهندسی و قرار گرفتن این کشور در مجموعه کشورهای پیشرفته صنعتی، آمادگی تجار و صنعت گران دو کشور برای همکاری ها بیشتر نشان می دهد دو کشور این ظرفیت را دارند که حجم تجارت شان را در سال های آتی به رقم پیش بینی شده برسانند.

برترام بروسارت، مدیر اتحادیه صنعت باواریا دیگر مقام حاضر در این نشست مطبوعاتی درپاسخ به دیگر سوال «فرصت امروز» مبنی بر سرانجام تفاهم نامه همکاری امضا شده درحوزه تولید قطعات خودرو که در سفر قبلی این هیأت در تهران بسته شد، توضیح داد: همکاری ما با این تفاهم نامه ها شروع شد، اما هنوز در حال مذاکره هستیم و دفتر ما در تهران در حال پیگیری 70 رابطه ای است که بین شرکت ها ایجاد شده و خیلی امیدواریم که این فعالیت ها و مذاکرات به قرارداد بینجامد. بروسارت ادامه داد: به دنبال تفاهم نامه خودرویی که امضا شد، شرکت ها را به هم معرفی کردیم که آنها هم در حال مذاکره هستند و گفت وگوهایشان پیش می رود، اما هنوز به قرارداد منجر نشده است. بخش اصلی فعالیت این شرکت ها خودرو سازی است و در ایالت باواریا این حوزه خیلی قوی است. مدیر اتحادیه صنعت باواریا تمرکز در حوزه هوافضا و ماشین آلات نساجی را از جمله فعالیت های این اتحادیه در ایران و در نیمه دوم سال میلادی عنوان کرد و از استقبال شرکت های این ایالت در همکاری با شرکت های ایرانی خبر داد.

به گزارش «فرصت امروز» مسعود خوانساری در آیین افتتاح این نشست مراودات بانکی را کماکان مشکل بزرگ وحل نشده میان ایران و آلمان عنوان کرد و گفت: با تفاهمی که میان دو کشور مبنی بر تاسیس شعبه سه بانک خصوصی خاورمیانه، سینا و پارسیان ایران در آلمان انجام شده است امیدواریم هر چه سریع تر مراودات بانکی برقرار شود و ما شاهد ارتباط با بانک های بزرگ این کشور هم باشیم.

رئیس اتاق تهران با اشاره به رشد پیش بینی شده 5درصدی اقتصاد کشور گفت: اگرچه خوشبختانه ما به کمک برخی نهادهای داخلی توانستیم رشد اندکی ایجاد کنیم، اما متاسفانه هنوزجذب سرمایه گذاری خارجی به میزانی که به رشد اقتصادی کشور ما کمک کند، انجام نشده است. خوانساری خطاب به ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی باواریا گفت: به ایران به عنوان یک بازار صادراتی نگاه نکنید و برای سرمایه گذاری مشترک و همکاری های طولانی مدت برنامه ریزی کنید.

خوانساری همچنین از حل مشکلات موسسه بیمه هرمس برای ازسرگیری همکاری با شرکت های ایرانی خبر داد و گفت: هرمس آمادگی دارد که مجدد در حوزه های مختلف فعالیت های بیمه ای و مالی با شرکت های ایرانی و آلمانی که با یکدیگر مشارکت و همکاری تجاری دارند، فعالیت کند. رئیس اتاق تهران گفت: آلمانی ها باید بدانند ایران صرفا یک بازار 80 میلیونی نیست و با توجه به همجواری چندین کشور با ایران، بازاری در مختصات 400 میلیون نفر جمعیت ایجاد شده که آلمان می تواند در این بازار نقش ایفا کند. خوانساری در ادامه امنیت بالا، نیروهای جوان تحصیلکرده و منابع فراوان را به عنوان مزیت های ایران برشمرد و گفت: شرکت های ایرانی آمادگی دارند، سرمایه گذاری های مشترکی را در زمینه هایی چون تولید خودرو، صنعت نفت و گاز، دارو و انرژی های نو با طرف آلمانی رقم بزنند.

ایلزه آیگنر، سخنران بعدی هم با اشاره به حضور شرکت های متوسط و کوچک که در این هیأت به ایران آمدند، گفت: این شرکت ها اگرچه کوچک و متوسط هستند، اما از شرکت های بزرگ و برند ها در کشور ما چیزی کم ندارند، چرا که چندین نسل تجربه در خود دارند و متعلق به یک خانواده بزرگ هستند و می توانند شرکای خوبی برای شما باشند. وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و تکنولوژی باواریا ادامه داد: این شرکت ها می توانند چشم انداز خوبی به شما بدهند. آنها می توانند کمک کنند که ما دوباره همکاری های خوب گذشته را احیا کنیم و شما به رشد اقتصادی مورد نظرتان برسید.

مدیرعامل اتحادیه صنعت ایالت باواریا نیز در این همایش، با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان این اتحادیه و اتاق تهران که سال گذشته به امضا رسید، گفت: سهم ارزش افزوده صنایع در ایالت باواریا نزدیک به 27 درصد است، در حالی که این میزان برای کل آلمان حدود 22 درصد است، بنابراین نقطه قوت اقتصاد ایالت باواریا صنایع و بنگاه های صنعتی این ایالت هستند و امروز نیز ما در تهران هستیم تا ظرفیت های همکاری با شرکت های ایرانی را پس از بررسی های گذشته به سرانجام برسانیم.

برترام بروسارت به توافق این اتحادیه با اتاق تهران بر سر ایجاد میز همکاری مشترک در هر دو نهاد اشاره کرد و گفت: میز اتاق تهران در اتحادیه صنعت باواریا تشکیل شده و در این سفر نیز میز کاری این اتحادیه را در اتاق تهران ایجاد خواهیم کرد. بروسارت با اشاره به پیشرفت صنعت خودروسازی و قطعات خودرو و نیز ماشین آلات نساجی در ایالت باواریا، همچنین خبر داد که طی ماه های آتی یک هیأت ایرانی از بخش هوافضا برای انجام مذاکرات به این ایالت سفر خواهد کرد.

به گزارش «فرصت امروز» بازرگانان و صنعتگران ایالت باواریا به سرپرستی ایلزه آیگنر، وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری این ایالت به ایران آمده اند. این دومین هیأت تجاری از این ایالت صنعتی آلمان است که طی یک سال گذشته به تهران می آید و با میزبانی اتاق تهران با فعالان اقتصادی ایرانی دیدار و گفت وگو می کند. در نشست دیروز نمایندگانی از بخش های خودروسازی و قطعات، ماشین آلات صنعتی و بانکداری و موسسات مالی از ایالت باواریای آلمان حضور داشتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k60VPXvM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه