شنبه, ۱۰ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 30 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش ارتباط با هم‌ قطاران

9 سال پیش ( 1394/1/17 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

امروزه سازمان‌ها در محیطی پویا، پرابهام و متغیر فعالیت می‌کنند. در دنیای پرشتاب و متغیر امروز افزایش ارتباطات بسیار مهم است و کسی به تنهایی به اوج نمی‌رسد. یکی از بارزترین ویژگی‌های عصر حاضر، تغییرات و تحولات شگرف و مداومی است که در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و فراملی روی می‌دهد. افراد و مدیرانی که در میان سایرین موفق به نظر می‌رسند و آنهایی که گویا به همه خواسته‌های‌شان رسیده‌اند، کسانی هستند که طی سالیان متمادی دل و ذهن صد‌ها نفر را به دست آورده‌اند تا به آنها در همه فعالیت‌های خود کمک کنند. پویایی‌های محیطی و رقابت فزاینده، سازمان‌ها را بر آن داشته است تا جهت فعالیت، رقابت‌پذیر شده و رضایت مشتریان خود را به دست آورده و از طرفی مشتریان جدید کسب کنند اما در این فضای پرابهام نه‌تنها ارتباط با مشتریان بلکه ارتباط با هم‌قطاران نیز بسیار حائز اهمیت است.

به‌طور مثال ارتباط با سایر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها به طرق مختلف یکی از روش‌های بازاریابی کم‌هزینه است و نوعی استراتژی به شمار می‌رود. در این راستا می‌توان پس از ایجاد متن‌ها و مقالات جدید و خلاق متون خود را با سایر وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها مبادله کرد. یکی از بهترین کارها در ایجاد ارتباط با سایر وب‌سایت‌ها استفاده از پست مهمان است، زیرا از مزایای پست مهمان به دست آوردن لینک‌های هم مرز است که به معنای لینک‌هایی است که به سایت ما وارد می‌شود.

برای رسیدن به این سطح، ابتدا باید با سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که به‌نوعی با ما همکار هستند ارتباط برقرار کرده؛ با حال و هوای محتواهایی که تولید می‌کنند آشنا شویم و سپس خودمان با پست مهمان به آنها سرویس دهی کنیم. در این بین ممکن است از مشاهده فعالیت‌ها و محتواهای تولید شده از سوی دیگران، ایده‌های بکری به ذهن برسد که بعضا ممکن است بسیار ارزشمند و کاربردی باشد. حالا که با اهمیت ایجاد ارتباطات آشنا شدیم، می‌توان به‌طور اختصاصی در مورد همکاران به مزایای برقراری ارتباط مفید و موثر اشاره کرد. هرچند که مشغله فعالیت‌های روزمره و به پایان رساندن پروژه‌ها ساده‌تر است اما بهتر است که تمرکز ذهن را رو به یک تصویر بزرگ‌تر متمرکز کنیم. 

ایجاد ارتباطات حرفه‌ای و قوی در یک سازمان، می‌تواند به فرصت‌های آینده در جایی دیگر منجر شود. پس لازم است که در فضای کسب‌وکارهای کنونی از قوانین ایجاد ارتباطات در محیط کاری بهره بگیریم. بازاریابی برمبنای رابطه مستلزم ایجاد، حفظ و ارتقا و در صورت ضرورت خاتمه ارتباط با اطرافیان است. به‌طوری که اهداف هر دو طرف درگیر در رابطه تامین شود. بنابراین سازمان‌ها، جهت ایجاد یک رابطه، باید فرآیندهای ارتباطی و تعاملی مورد نیاز را به وجود آورند.

در تفکر بازاریابی برمبنای رابطه، ارزش مشترک عبارت است از اعتقادات مشترک طرفین رابطه درباره رفتارها، اهداف و سیاست‌ها اعم از اینکه با اهمیت یا کم اهمیت، مناسب یا نا مناسب و درست یا نادرست باشند. وجود اهداف و ارزش‌های مشترک باعث ایجاد تعهد بیشتر نسبت به رابطه می‌شود. بنابراین می‌توانیم به وسیله ارتباط با همکاران به روش‌های مختلف با سایر شرکت‌ها و افرادی که در زمینه کاری ما فعالیت می‌کنند همکاری کرده و آنها را دنبال کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lW6UsXdM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه