سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت چین قصد ورود مستقیم به بازار این کشور را دارد درحالی‌که دیروز بازار سهام این کشور بدترین روز معاملاتی را نسبت به سال 2007 میلادی به ثبت رساند. حمایت‌های دولت چین از بازار سهام این کشور به‌صورت مستقیم وارد عمل می‌شود تا بتواند از ریزش‌های آتی این بازار در روزهای آینده جلوگیری کند. ژانگ ژیائوجون، سخنگوی نهاد قانون‌گذار بازار چین در این خصوص اظهار داشت: خریدهای اورژانسی سهام توسط دولت چین عملیاتی می‌شود تا بتواند ثبات را به بازار این کشور باز گرداند.

وی در این خصوص ادامه داد: نهاد قانون‌گذار بازار چین با چشم باز به بازار نگاه می‌کند و هرگونه تشکیل صف‌های فروش چه به‌صورت بلوکی و چه به‌صورت خرد را مواخذه می‌کند. دیروز در آغاز ساعات معاملاتی در بازارهای آسیایی، افت دسته‌جمعی شاخص‌ها در بازار آسیا زمانی به ثبت رسیدکه بازار چین با بدترین میزان افت نسبت به هشت‌سال گذشته روبه‌رو شد. در این بین شاخص MCSI آسیا پاسفیک با افت 0.8درصدی در ژاپن روبه‌رو شد، شاخص نیکی ژاپن افت یک درصدی را متحمل شد و شاخص بورس استرالیا نیز 0.9 درصد سقوط کرد درحالی‌که در کره‌جنوبی، شاخص کاسپی نیز افت یک‌درصدی را نظاره‌گر شد.

به‌رغم اینکه دولت چین در‌صدد است تا از بازار سهام این کشور حمایت کند، تحلیلگران معتقدند این حمایت مالی، می‌تواند در درازمدت موجب بازگشت اعتماد به بازار شود. راجیو بیسواس، مدیر اقتصادی در بخش آسیایی در شرکت خـــدمــات مـالی Global Insight در این خصوص گفت: بازار چین نیاز داشت وارد فاز اصلاحی شود که این اتفاق افتاد و به نظر می‌رسد در آینده نیز این روند نزولی به‌صورت بسیار آهسته ادامه‌دار باشد هرچند که دولت نیز تصمیم به حمایت از بازار دارد اما بازار باز هم مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: حتی اگر محرک‌های اقتصادی توسط دولت هم تعیین شود باز هم باید به بازار زمان داد تا با این تغییرات خود را وفق دهد. وی در ادامه بیان داشت: تغییرات عمده زیادی در بدنه کلی اقتصاد چین اتفاق افتاده که به صراحت باید گفت این تغییرات موجب ایجاد تنش‌هایی در بازار سهام این کشور شده است.

در واقع بازار سهام این کشور واکنشی طبیعی به این تغییرات اقتصادی نشان داده است. این در حالی است که شاخص شانگهای با افت 8.5 درصدی همراه شد و شاخص اصلی بورس شن ژن نیز کاهش 7.6 درصدی را از آن خود کرد. اما تحلیلگران معتقدند پس از تصمیم دولت مبنی بر توقف در روند عرضه‌های اولیه در این بازار برای حمایت بیشتر از سهامداران خرد، تغییرات جزئی و مثبتی در این بازار اتفاق افتاده است. به نظر می‌رسد مشکلات عدیده اقتصادی در کشور چین و همچنین افت میزان اعتماد مردم به بازار، ضربه محکمی به حزب کمونیست چین بود تا اقتصاد این کشور را از زیربنا بازسازی کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/maUdDzu0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه