پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوا فضای سپاه، افتخارات سپاه را نتیجه تکیه بر جوانان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: در سال‌های آینده هم راهی جز این نداریم که به توان داخل تکیه کنیم و مسیر ما ازحوزه دانش‌بنیان عبور می‌کند.

به گزارش «فرصت امروز»، سردار حاجی‌زاده در حاشیه گردهمایی سراسری مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در حوزه نظامی به وجود آمده بسیار متنوع است به‌ویژه که در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی شرایط خوبی نداشتیم اما امروز در دهه چهارم انقلاب عمده نیازهای اساسی و استراتژیک را در داخل تهیه و تأمین کردیم.

وی تأکید کرد: پیشرفت‌های به دست آمده نتیجه تلاش دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان است و ما در سپاه نیازهای خود را مطالبه کردیم و امروز در حوزه دانش به هر دانشگاهی مراجعه کنیم توانمندی‌های دانشی و علمی بالایی دارد و مشکل در عدم پرداختن به توان داخل است و هم‌اکنون نیروهای جوان و تحصیلکرده فرصتی برای کشور هستند و هیچ جای دنیا به این میزان چنین فرصتی از حیث جوانان نخبه و تحصیلکرده وجود ندارد.

فرمانده هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: کشور ما از آغاز شکل‌گیری انقلاب، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در حال حاضر در مواجهه با توان علمی داخل فرصت سوزی کردیم درحالی‌که اگر با روحیه جهادی نگاه‌مان معطوف به توان داخل باشد و به آن تکیه کنیم، تمام مشکلات‌مان قابل حل است، چرا که مشکلات بزرگ‌تر را برطرف کردیم و در تمام عرصه‌ها هم‌اکنون رشد چشمگیر علمی داریم.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار «فرصت امروز» که میزان حضور دانش‌بنیان‌ها در بخش هوا فضای سپاه را جویا شد، گفت: در تمام بخش‌ها رویکردمان توجه به حوزه دانش‌بیان است و در حال حاضر از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هوا و فضا استفاده می‌کنیم و امروز در مجموعه سپاه افتخار می‌کنیم که مجهز به یک موشک 2000 کیلومتر نقطه زن هستیم. همچنین موشک بالستیک ضد ناو و هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته. همه این دستاوردها به واسطه جوانان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که مطالبات سپاه در این موارد را تأمین کردند.

وی یادآور شد: ما در سپاه خواهان علم دانشمندان کشورمان هستیم و نیاز ما دستاوردهای آنها را راهبری کرده و حدود 10 درصد نیاز را خودمان برآورده کردیم و مابقی با تکیه بر توان دانشمندان و دانش‌بنیان‌ها محقق شده است.

حاجی‌زاده در پاسخ به پرسش دیگر «فرصت امروز» که چشم‌انداز حوزه فناورانه در پنج سال آتی بخش هوا فضایی کشور چیست، عنوان کرد: راهی جز طی این مسیر با دانش‌بنیان‌ها نداریم و در مدت 35سال گذشته ثابت شد که حتی با اجرای تعهدات برجام از سوی ایران، آمریکا متعهد نبوده و به تعهدات خود عمل نمی‌کند و ما نیز هیچ راهی نداریم جز اینکه بر توان داخلی تکیه کنیم و انتخاب دیگری نداریم جز اینکه با تکیه بر توان جوانان به مسیر ادامه دهیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hmks1rNP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه