جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

اعلام شکایت خانواده 185 شهید منا

8 سال پیش ( 1395/2/5 )
 

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اهالی رسانه به اعلام آخرین وضعیت پرونده‌ها در قوه قضاییه پرداخت. اژه‌ای در این نشست گفت:

- در رابطه با فاجعه منا که 440 و چند نفری به شهادت رسیدند تاکنون 185 نفر از خانواده‌های شهدا شکایت کرده‌اند. همچنین 11 نفر از کسانی که مصدوم شدند نیز در این رابطه شکایت کردند. مابقی افراد هنوز شکایتی را به دادگاه تقدیم نکرده‌اند، البته این شکایت‌هایی هم که صورت گرفته هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

5357357357835724724734734573457247624724734573

- افرادی تحت عنوان سودجو و دلال وجود دارند که از مردم پول می‌گیرند به‌عنوان اینکه می‌توانند در پرونده قضایی آنها موثر باشند، اما باید گفت که این افراد هیچ‌گونه تاثیری در پرونده‌ها ندارند. همچنین افرادی که به آنها پول می‌دهند پول‌شان از دست می‌رود و ممکن است برای خود آنها پرونده‌ای تحت عنوان پرداخت رشوه تشکیل شود. در سال 95 با تلاش دستگاه نظارتی قوه قضاییه در همین راستا باندی دستگیر شد، در واقع آنها موسسه‌ای را تحت عنوان موسسه حقوقی ثبت کرده بودند که این موسسه دارای چندین دلال بوده و همچنین از افراد وکیل نیز استفاده می‌کردند و توانسته بودند با برخی افراد در قوه قضاییه ارتباط بگیرند و تحت همین عنوان از مردم پول دریافت می‌کردند. این موارد موجب بدبینی مردم به قوه قضاییه می‌شود. بیش از هشت نفر در همین راستا در تهران دستگیر شدند.

- پرونده معوقات بانکی از کارهای موفقی بود که با همکاری چند دستگاه انجام شد. بانک مرکزی فردی را مسئول کرد و آن فرد روز و شب برای بررسی موضوع وقت گذاشت. دادستان تهران نیز بازپرسی را تعیین کرده و وزارت اطلاعات هم یک اداره‌ کل را برای این قضیه مجهز کرد و کار بسیار خوبی با همکاری‌های خوب انجام شد، اما هنوز پایان نیافته است. در این پرونده حدود 800 هزار مورد از حساب‌های مردم تعیین تکلیف شده است و برای این تعداد هزار و 225 میلیارد تومان پرداخت شده است، لذا تلاش می‌شود با کمترین هزینه جلوی کارهای غیرمجاز و غیر‌قانونی گرفته شود. حکم دو الی سه پرونده صادر شده، اما به دلیل عدم ابلاغ از بیان جزییات آن معذورم، اما یکی از این پرونده‌ها مربوط به پرونده‌ ارزی‌ها بود که صادر شده و طی امروز و فردا ابلاغ خواهد شد. محسنی اژه‌ای در رابطه با ارتباط چند نفر با خارج از کشور که دستگیر شده بودند، گفت: پرونده این افراد با حضور وکیل رسیدگی شد و برای چهار نفر از پنج نفر حکم صادر شده، اما هنوز حکم ابلاغ نشده است.

- محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت جسمانی امید کوکبی و اینکه نیمی از محکومیت خود را گذرانده است، قوه قضائیه چه تصمیمی درباره وی اتخاذ می‌کند؟ گفت: ایشان به اتهام جاسوسی محاکمه و به 10 سال حبس محکوم شده و حکم‌شان قطعی است. جرم جاسوسی برای بیگانه طبعا ‌در مواردی مجازات بالاتر از این دارد. به نظرتان آیا اگر کارمند معمولی جاسوسی کند مهم‌تر است یا کارمند فنی که می‌تواند با دادن اطلاعات به بیگانه خسارت بیشتری به کشور وارد کند. در مورد اصل جرم در این پرونده باید بگویم که رسیدگی شده و وی محکوم شده است. افراد داخل زندان هم مانند افراد دیگر مریض می‌شوند. اگر در داخل زندان امکانات زندان باشد که معالجه می‌شود در غیر‌این صورت به بیرون منتقل می‌شود. در مورد وی یادآور می‌شوم که در بیمارستان تحت درمان است. اگر پزشکی قانونی نظر دهد که حضور یک زندانی در زندان به طور مطلق یا تحت شرایطی زندان وضعیت او را تشدید می‌کند تصمیم لازم اتخاذ می‌شود. در این صورت سازمان زندان‌ها و دادیار زندان با نظر پزشکی قانونی می‌تواند شرایطی را فراهم کند و اگر شرایط بیمار طوری باشد که باید قرنطینه شود و به هیچ وجه امکان حضور وی در زندان نیاز نیست، لذا باید در بیمارستان ویژه تحت بستری باشد که همه این امکانات با نظر پزشکی قانونی انجام می‌شود. وی از امکانات لازم برخوردار است..

- اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه احکام بانک صادرات صادر شده، پرونده خاوری به کجا رسید؟ گفت: وی هنوز غیابی محاکمه نشده و من از این موضوع ناامید ناامیدم. من از استکبار ناامیدم، زیرا کسانی که مدعی مبارزه با تروریست و فسادند اگر راست می‌گویند باید همکاری می‌کردند. ما اکنون چند نفر از افراد فراری را داریم که جرم‌شان پولشویی است و آزاد هستند. چه بهانه‌ای دارند که آنها را نشان نمی‌دهند. بعید می‌دانم که وی برگردد اما اگر برگشت می‌تواند واخواهی کند و دوباره پرونده با حضور خودش رسیدگی شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZRim5VbX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه