در شماره قبلی به چند استراتژی برای افزایش تعداد اعضای لیست ایمیل اشاره کردیم و در این شماره به باقی استراتژیها میپردازیم.
فایلهای اطلاعاتی را تهیه و بهصورت گسترده در فضای اینترنت منتشر کنید
افراد زیادی این سوال را از من میپرسیدند که چرا من یکی از طرفداران سرسخت انتشار محتوای رایگان در فضای مجازی هستم. علت آن بسیار ساده است. اگر بتوانید اطلاعات با کیفیت و رایگان را در اینترنت قرار دهید، به راحتی میتوانید مشتریان احتمالی خود را متقاعد کنید تا آدرس ایمیل خود را به شما بدهند. از آن پس تنها با گذشت زمان بر آنها تسلط پیدا میکنید و آنها این موضوع را میپذیرند که شما در حوزه کاریتان یک کارشناس هستید. هرچقدر محتواهایی که در اینترنت قرار میدهید، باکیفیت و رایگان باشد، احتمال جذب آن نوع مشتریانی که کسبوکار شما به آنها نیاز دارد، بیشتر خواهد شد.
مشتریان جدید را از طریق سایت eBay جذب کنید
اکثر مردم سایت eBay را بهعنوان فروشگاه بزرگی میشناسند که اقلام فراوان و گوناگونی در آن خرید و فروش میشود. سایت eBay برای من کاربرد متفاوتی دارد. این سایت برای من منبعی از ایمیلهای جدید برای هر نوع کسبوکاری است. بهجای اینکه به شاگردان جدیدم آموزش دهم که چگونه وب سایت خود را راهاندازی کنند یا محصولات خود را در فضای اینترنت بفروشند، اغلب آنها را ترغیب میکنم تا با یک forum که ترافیک قابل توجهی دارد کار خود را شروع کنند. این forum، سایتeBay است. با استفاده از تعدادی از معاملات که بهصورت استراتژیک در سایت eBay قرار میدهید، میتوانید چندین آدرس ایمیل بهدست آورید.
فعالیتهایی در خصوص بهینهسازی موتور جستوجو
درست است که من خیلی موافق صرف انرژی و هزینه در بهینهسازی موتور جستوجو نیستم، اما میتوانم این مطلب را به شما بگویم که بهترین استفاده از حضور فعال شما در اینترنت به این شکل است: اگر وب سایتی در اختیار دارید که بهجهت تلاش فراوان رتبه بسیار خوبی در موتور جستوجو دارد، بهترین استفاده از این حضور فعال (حتی اگر پیوسته نباشد) این است که از ترافیکی که به سمت شما حاصل میشود، بیشترین تعداد آدرس ایمیل را از مشتریان احتمالی خود بهدست آورید.
بهترین استفاده از اعلان یا انتشار رایگان
زمانی که شما یا کسبوکارتان برای مصاحبه در مطبوعات، مقالات یا حضور در تلویزیون انتخاب میشوید، باید خود را آماده کنید. اگر به شما اجازه داده شود که به یکی از وب سایتها یا سرویسهای خود اشاره کنید، بهترین موردی که میتوانید به آن اشاره کنید، یک صفحه ساده squeeze است که برای دریافت آدرسهای ایمیل مشتریان احتمالی در ازای ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد موضوع مطروحه، طراحی شده است. ارائه رایگان اطلاعات باکیفیت حتی قبل از اینکه تقاضای دریافت آدرس ایمیل مطرح شود نیز یک استراتژی مناسب برای افزایش محبوبیت خود در اینترنت است.
از مشترکان خود تقاضا کنید پیامهای شما را برای دیگران ارسال کنند
همزمان با رشد تعداد اعضای لیست، تبادل اطلاعات بین افراد نیز افزایش مییابد. اگر اطلاعات خوبی را ارسال کنید، فرصتی دست میدهد تا مشترکان شما این فایلها را با دوستان و همکلاسیهای خود به اشتراک بگذارند. این امر باعث میشود آنها نیز به لیست ایمیل شما ملحق شوند. اگر در هر ایمیلی که می فرستید، مشترکان خود را ترغیب کنید که اطلاعات دریافتی را بین دوستان خود منتشر کنند، این تاثیر را چندین برابر خواهید کرد. در هر پیامی که ارسال میکنید، شرایطی را فرهم آورید که مشترکان جدید به راحتی به فهرست پستی شما ملحق شوند. بهعنوان مثال، من در هر خبرنامه خود، میگویم «اگر کسی این ایمیل را برای شما ارسال کرد، با مراجعه به سایت
SilentJim.com میتوانید به صورت رایگان به فهرست پستی ما ملحق شوید.»
هر مشتری را که خرید انجام میدهد، دعوت کنید تا به لیست ایمیل شما ملحق شود
شاید بهترین زمان برای دعوت کردن افراد برای پیوستن به فهرست پستی شما در هنگام خرید باشد. چند مثال: تابلویی که در نزدیکی صندوق یک فروشگاه کوچک آویزان شده است، یک پیام چاپی با مضمون دعوت در انتهای رسید فروشگاه یا حتی یک کارمند آموزشدیده که بهصورت شفاهی برنامه قدردانی از مشتریانی را که به لیست ایمیل ملحق میشوند به هر یک از مشتریان جدید شرح میدهد. هر یک از این فنون و روشها میتواند مزایای فراوانی را در جهت رشد تعداد اعضای لیست ایمیل و در نهایت تأثیر چشمگیری در کسبوکار شما داشته باشد.
در انتخاب نام اکانت خود خلاقیت به خرج دهید
من حتیالامکان از نام SilentJimDotCom بهعنوان نام اکانت خود و نیز در سرویسها و انجمنهایی که در اینترنت شرکت میکردم، استفاده میکردم. هرگز نمیتوان تشخیص داد که چه زمانی یک مشترک جدید هزاران دلار برای کسبوکار ما درآمد خواهد داشت، بنابراین باید در مورد صفحه squeeze خود و نیز لیست ایمیل خود تا حد امکان بیش از پیش دقت و حوصله به خرج داد.