جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اعتماد از بورس رفت

8 سال پیش ( 1394/8/18 )
پدیدآورنده : منصور کریمی  

اعتماد حلقه مفقوده این روزهای بورس است و در صورت حمایت دولت از صنایع و بنگاه‌های تولیدی می‌توان به بازگشت اعتماد و نقدینگی به بورس امیدوار بود.در صورتی که شفافیت به اقتصاد کشور در موضوعات مختلف از جمله نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و بهره مالکانه از یکسو و نیز اعلام سیاست‌های دولت در قبال بسته خروج از رکود بازگردد، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات مشخص‌تری گرفته و به بورس ورود کنند. در دو سال گذشته دولت با اتخاذ سیاست‌های انقباضی تنها سعی در کنترل تورم کرده که این سیاست‌ها به رکود اقتصادی منجر شده است.

355361362362346262262424472347

در شرایط کنونی دولت می‌تواند با اجرای سیاست‌های انبساطی در اقتصاد به تحرک اقتصاد و خروج آن از رکود کمک کند که بازار سهام نیز از این سیاست‌ها تاثیر مثبت خواهد گرفت. در همه جای دنیا در شرایط رکودی دولت‌ها با حمایت از صنایع و دادن تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی طرف عرضه را تحریک کرده که این موضوع موجب پایین آمدن قیمت تمام شده محصولات و سودآوری بنگاه‌ها شده و از طرفی دیگر شرکت‌ها با فروش محصولات خود به قیمت‌های پایین‌تر موجب تحریک ظرف تقاضا و در مجموع خروج اقتصاد از رکود می‌شوند.

تعرفه‌های بسیار پایین موجب واردات بی‌رویه برخی کالاها شده که این اتفاق ادامه حیات بنگاه‌های تولیدی در کشور را با مشکل مواجهه کرده و بر این اساس دولت باید حمایت از تولید‌کنندگان و صنایع را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد و با اصلاح نظام گمرکی، رقابت مناسبی بین کالاهای ایرانی و وارداتی ایجاد کند. گزارش‌های شش‌ماهه نشان می‌دهد. شرکت‌ها تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصاد از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

در حال حاضر، حجم و ارزش معاملات در سطح پایین قرار دارد که نشان می‌دهد سهامداران به شرایط بورس و آینده آن خوشبین نیستند که حتی قیمت پایین سهام نیز نمی‌تواند برای آنها جذابیت خرید داشته باشد. به نظر نمی‌رسد در گزارش‌های 9 و 12ماهه شرکت‌ها اتفاق مثبتی شاهد باشیم، چراکه اتفاق خاصی در صنایع و اقتصاد کشور در حال وقوع نیست و رفع تحریم‌ها نیز در بلندمدت در بازار سهام و شرکت‌های بورسی اثرگذار است.

منبع : تسنیم
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EZNlQwS6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه