شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (28)

اضافه کردن سهامداران

8 سال پیش ( 1394/9/8 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

نیازی نیست که سهامداران شما تنها دریافت‌کنندگان منفعل تلاش‌های شما در زمینه روابط عمومی باشند بلکه می‌توان آنان را در پروژه‌های روابط عمومی شرکت داد. با این کار آنان احساس مالکیت بیشتری بر شرکت کرده و به همان میزان مقدار وفاداری و همکاری‌شان نسبت به پروژه‌های بعدی شما بیشتر خواهد شد. در عین حال یافتن چیزی که در نظر مردم ارزش خرید داشته باشد از نکات مهم در زمینه روابط عمومی است. القای این ذهنیت به مردم که کالای شما ویژگی به‌خصوصی را به آنان ارائه می‌دهد باعث آسان‌تر شدن پروسه خریدوفروش کالای‌تان می‌شود. همچنین همراه ساختن نظرات سهامداران مختلف که دارای طرز نگرش‌های متفاوتند یکی دیگر از چالش‌های مدیران روابط عمومی است.

ایده

شهر بلمونت در غرب استرالیا و چهار مایلی جنوب شهر پرت قرار دارد، در واقع این شهر یک خوابگاه حومه‌ای به حساب می‌آید. سهولت دسترسی به شهر، نرخ پایین جرم و جنایت، مدارس ممتاز، مراکز خرید مناسب و از همه مهم‌تر وجود فرودگاه اصلی ناحیه در شهر بلمونت که در واقع بهترین زیرساخت حمل‌و‌نقل منطقه را دارا است از امکانات کم‌نظیر بلمونت محسوب می‌شود. در عین حال در گذشته به‌دلیل وجود فرودگاه اغلب مناطق شهر توسط انبار‌ها و پارک‌های صنعتی اشغال شده بود و بلمونت به شهری کسل‌کننده و صنعتی با خانه‌های ارزان‌قیمت شهرت داشت.

در نهایت شورای شهر تصمیم به استخدام یک مشاور روابط عمومی گرفت تا از یک‌سو تصویر موجود از شهر را تغییر دهد و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران داخلی را متمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه بلمونت کند.شرکت مشاوره‌ای «جی‌ام جی» در نخستین قدم تصمیم به ایجاد برندی قوی برای بلمونت باعنوان شهر فرصت‌ها گرفت. لوگو طراحی شده برای برند بلمونت در برگیرنده علامت انحصاری شورای شهر و همچنین نشان‌های مربوط به کسب‌وکارهای محلی بود. «جی‌ام‌جی» در ادامه برای رونق کسب‌وکارهای محلی اقدام به صدور کارت اشتراک برای ساکنان شهر کرد، مردم شهر با ارائه این کارت‌ها هنگام خرید از تخفیف ویژه‌ای که برای ساکنان شهر در نظر گرفته شده بود بهره‌مند می‌شدند.

این اقدام شرکت نه‌تنها باعث رونق کسب‌وکارهای محلی شد بلکه به ایجاد حس همبستگی اجتماعی در میان مردم شهر نیز انجامید.همچنین برای رونق کسب‌وکارهای محلی نیز به شاغلان در این زمینه مشاوره‌های بازاریابی رایگان از طرف شرکت ارائه شد. در عین حال سهامداران اصلی شرکت که شامل توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران، مراکز خرید، گروه‌های اجتماعی و سازمان‌های دولتی بودند به‌طور جدی به حضور در هیات‌مدیره ترغیب شدند.

در ادامه این روند رو به رشد شهر فرصت‌ها، لوگوی شرکت برای تبلیغات روی بیلبورد‌های مختلف نقش بست. نتیجه کار، هجوم حدود 150 میلیون دلار سرمایه در سه سال اول اجرای طرح، افزایش جمعیت شهر و همچنین ارزش قیمت خانه در شهری بود که به شهر فرصت‌ها شهرت داشت. در عین حال شرکت‌های بزرگی مانند «نستله» شعبه‌های خود را در شهر تأسیس کردند و در نهایت غرور اجتماعی به شهر بلمونت بازگشت.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

- برنامه معینی برای سهامدارانی که قصد وارد کردن‌شان به تجارت‌تان را دارید، بریزید.

- یک زمینه مناسب برای نام‌گذاری برند شرکت یا مؤسسه خود بیابید. در مثال فوق شهر فرصت‌ها همان زمینه مشترک بود.

- با سهامداران مشورت کنید و از دیکته کردن راهکار‌های خود به آنان خودداری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hQ9y2MHv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه