برند اشکودا همزمان با تلاش فولکس واگن برای جبران فروش ازدست رفته در آمریکا پس از رسوایی دیزلی، در فکر فروش خودرو در آمریکاست.
به گزارش ایسنا، بزرگترین خودروساز اروپا هفته آینده نقشه راه جدیدی را با هدف بهبود پاسخگویی و گسترش فروش محصولاتش رونمایی خواهد کرد و انتظار میرود سرمایهگذاری بیشتری در خودروهای برقی و خدمات داخل خودرو انجام دهد.
در راستای استراتژی ۲۰۲۵ فولکس واگن، برند بازار انبوه اشکودا سرگرم ارزیابی ورود به مناطقی شامل آمریکای شمالی است که تاکنون در آنها فروش نداشته است. با اینهمه هنوز در این باره تصمیم نهایی نگرفته است.
نشریه آلمانی هندلزبلات نخستین نشریهای بود که برنامههای اخیر اشکودا را گزارش کرد. این اقدام منعکسکننده خوشبینی فولکس واگن به مجموعه محصولات جدید و کمپینی برای بهبود وجهه این برند است که در پی رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا لطمه دیده است.
فروش خودروهای برند فولکس واگن در آمریکا در هشت سال اخیر بیش از ۱۰ درصد کاهش سال به سال داشته و به ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسیده است.
تحلیلگران نسبت به دورنمای موفقیت اشکودا در آمریکا بدبین هستند. این برند که پیش از این بهعنوان یک گزینه ارزانقیمت فولکس واگن در اروپای شرقی و آسیا شناخته شده بود، برای ورود به بازار مدلهای کراس اوور و شاسی بلند که نزد مصرفکنندگان آمریکایی محبوبیت بالایی دارند، کند بوده است.
اما اشکودا که با کاهش هزینه و بهبود فروش مدلهای پرسود، شاهد رشد ۹.۳ درصدی سودآوری در سه ماهه اول نسبت به ۷.۶ درصد در مدت مشابه سال گذشته است، به نظر میرسد درخصوص ورود به آمریکا کاملاً جدی است.
اشکودا از زمانیکه مدل مفهومی «ویژن اس» را رونمایی کرد، سخت در تلاش برای عرضه یک شاسیبلند بوده و شاسی بلند بزرگ جدیدی را در نمایشگاه خودروی پاریس در سپتامبر رونمایی خواهد کرد و مدلهای بعدی را در چند سال آینده معرفی میکند.
براساس گزارش رویترز، این برند برای حمایت از نام مدلهایی مانند سوپرب، اوکتاویو و یتی نامهای تجاری متعددی را در آمریکا ثبت کرده است که پیش مقدمه ورود به این بازار است. با اینهمه برای نخستین بار نیست که اشکودا وارد آمریکا میشود. این برند جمهوری چک در اواخر دهه ۱۹۵۰ مدتها پیش از اینکه در سال ۲۰۰۰ توسط فولکس واگن خریداری شود، صادرات مدل کامپکت فلیسیا به آمریکای شمالی را آغاز کرد اما چند سال بعد به دلیل فروش ضعیف، از این بازار خارج شد.