جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس هیأت عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی معتقد است که برای احداث طرح های فولادی در دولت قبل مکان یابی مناسبی انجام نشده است.

اشتباه دولت قبل در مکان یابی پروژه های فولاد

به گزارش «فرصت امروز» مهدی کرباسیان درباره احداث طرح های فولادی در مناطق کم آب کشور گفت: کمبود آب یکی از مهم ترین مشکلات پروژه های فولادی است. از نظر من دولت و سرمایه گذاران باید در زمینه احداث و مکان یابی پروژه های فولادی دقت نظر لازم را داشته باشند که متاسفانه دولت قبل درباره این موضوع توجه لازم را نداشته است.

وی در ادامه این نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد دراین باره افزود: پروژه سنگان از جمله طرح هایی بود که در زمان احداث آن به مشکل کم آبی در این منطقه توجه نشده بود و خوشبختانه ایمیدرو توانست با برگزاری جلساتی با وزارت نیرو و سازمان محیط زیست با استفاده از آب دشت زوزن و پساب تربت حیدریه و خواف آب مورد نیاز این طرح را تامین کند. البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه آب مصرفی در بخش صنعت کمتر از 5درصد است و بیشترین میزان مصرف و هدررفت آب در بخش کشاورزی است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو معتقد است: پروژه های آب بر، مثل طرح های فولادی باید در حاشیه دریای عمان و سواحل خلیج فارس احداث شود. این موضوع یکی از مهم ترین سیاست های سازمان ایمیدرو در بحث احداث طرح های جدید است.

گزارش عملکرد ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی

کرباسیان درباره عملکرد این سازمان گفت: متاسفانه در دولت قبل، 21 میلیارد تومان از شرکت های زیرمجموعه سازمان ایمیدرو به عنوان رد دیون به برخی افراد که اهلیت لازم را نداشتند، واگذار شد. همچنین هفت طرح تولیدی فولاد به طور کامل متوقف شده بود. 

وی افزود: خوشبختانه طی فعالیت دولت یازدهم اقدامات لازم برای راه اندازی و تکمیل این پروژه ها انجام شد و چهار طرح از هفت طرح فولادی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. در شهریورماه امسال فولاد سفیددشت احیا و به بهره برداری خواهد رسید و فولاد میانه، شادگان و نی ریز تا انتهای سال در مدار تولید قرار خواهند گرفت. با افتتاح این طرح ها 3میلیون و 200هزار تن به ظرفیت آهن اسفنجی کشور اضافه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم 22 طرح به ارزش 3 میلیارد دلار آزاد شده که با توجه به محدودیت های بودجه ای که داشتیم قابل توجه است، ادامه داد: نتیجه راه اندازی طرح های متوقف شده، اضافه شدن 15 میلیون تن کنسانتره به ظرفیت کشور و همچنین افزایش 20 میلیون تنی ظرفیت گندله سازی بود که در کاهش خام فروشی در کشور نقش مهمی دارد.

وی درباره آمار صادرات این بخش گفت: در سال گذشته توانستیم با وجود مشکلات بانکی حدود 7.2میلیارد دلار صادرات داشته باشیم. در چهار ماهه اول سال جاری نیز 2.4میلیارد دلار صادرات داشتیم که رشد 33 درصدی نسبت به سال قبل داشت. 

کرباسیان درباره مشکلات همیشگی معادن و سازمان محیط زیست گفت: HSE یا ایمنی، بهداشت و محیط زیست از جمله مهم ترین مباحثی است که در دستور کار ما قرار دارد. با تلاش های انجام شده در این زمینه توانستیم در حوزه بهرام گور با رعایت ضوابط محیط زیستی و استفاده از مشاور موافقت سازمان محیط زیست برای اکتشاف را در این بخش دریافت کنیم تا این اطمینان خاطر ایجاد شود که حفظ منابع و دارایی های کشور مهم ترین هدف ما است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JgyP1rqv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه