پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت انگلیسی استون مارتین که به تولید خودروهای سوپراسپورت و لوکس اشتغال دارد، قصد دارد یک سایت تولید خودرو در کشور مقدونیه راه‌اندازی کرده و تولید برخی محصولات خود نظیر مدل DBX را که یک کراس اوور محسوب می‌شود به آنجا منتقل کند. به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از یک منبع نزدیک به شرکت استون، مدیران این خودروساز انگلیسی از ماه‌ها قبل لیستی از 19 مکان احتمالی جهت احداث سایت تولید خودرو را تهیه کردند و در نهایت تعداد مکان‌های موجود در آن به سایت‌های این شرکت در انگلستان، یک کارخانه تولید خودرو در ایالت آلابامای آمریکا و یک مکان احتمالی در منطقه خاورمیانه تنزل یافت.

4574575372345246624643735372462424

اما براساس گزارش‌های منتشر شده، دولت مقدونیه پیشنهاد قابل توجهی در هفته‌های اخیر به شرکت استون مارتین ارائه کرده است. این پیشنهاد در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر مدیران این خودروساز انگلیسی اعلام کرده بودند حمایت مالی از این شرکت در کشور مورد نظر برای احداث سایت تولید خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در همین رابطه یک منبع نزدیک به استون مارتین اعلام کرد: «افزایش شانس مقدونیه برای میزبانی از خط تولید مدل DBX استون در حالی افزایش یافته است که تا پیش از این، نام آن از لیست مدیران شرکت استون مارتین حذف شده بود. اما مقدونیه با یک پیشنهاد بهتر به روی میز بازگشته است.»

منبع مذکور در ادامه سخنان خود افزود: «به دلیل عدم وجود شفافیت لازم در منطقه خاورمیانه احداث خط تولید استون به آنجا از دستور کار این شرکت خارج شد و منطقه‌ای در Sutton Coldfield انگلستان به جای آن در نظر گرفته شد که پیش از مطرح شدن پیشنهاد جدید مقدونیه شانس اصلی احداث سایت جدید بود که در آخرین لحظات از اولویت مدیران استون خارج شد.»

در این رابطه یکی از مقامات رسمی دولت مقدونیه که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما پیشنهاد بسیار خوبی را به مدیران شرکت استون مارتین ارائه کرده‌ایم.» وی با گفتن این جمله از ارائه هرگونه جزییات در ارتباط با پیشنهاد مذکور خودداری کرد. پس از ارائه پیشنهادات متعدد از سوی کشورها و بررسی‌های کارشناسان و مدیران استون مارتین، قرار است مالکان این شرکت که یک شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری ایتالیایی و یک شرکت کویتی هستند، در ارتباط با انتخاب مکان مورد نظر برای احداث سایت تولید خودروهای کراس اور DBX تصمیم‌گیری کنند.

گفتنی است براساس اظهارات مدیران استون، این شرکت قصد دارد میزان تولید خود را در انتهای دهه جاری میلادی چهار برابر کرده و به پانزده هزار خودرو برساند. این در حالی است که کارخانه تولید خودروهای این شرکت در منطقه Gaydon در انگلستان از آغاز بحران مالی در سال 2008 میلادی با کاهش تولید مواجه بوده که این کاهش تا به امروز نیز ادامه یافته است.

در راستای برنامه‌های استون برای افزایش تولید خود، اگرچه مدیران این خودروساز پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند با انتخاب محلی در بازار داخلی خود از مزایای احتمالی آن برخوردار شوند، اما مقدونیه که یکی از کشورهای مورد نظر شرکت‌های خودروسازی برای احداث سایت‌های تولید خودرو به شمار می‌رود، با ارائه یک پیشنهاد اغوا‌کننده و همچنین در نظر گرفتن یارانه‌های جذاب برای شرکت‌هایی که خط تولید خودروهای خود را در این کشور احداث می‌کنند، مدیران استون را برای انتخاب آن به‌عنوان محل احداث سایت جدید خود وسوسه کرده است.

لازم به ذکر است بزرگ‌ترین موفقیت مقدونیه در جذب شــرکـت‌های انــگـلیسی، ارائه مجوز به شرکت Johnson Matthey برای احداث یک کارخانه تولید کاتالیزور‌های کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال 2009 میلادی و در شرق اسکوپیه بوده است.

منبع: www.europe.autonews.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dUvV1JhP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه