دوشنبه, ۵ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Mon, 25 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، 100 سال پیش شرکت‌های تجاری عموما به نام مالکان آنها یا محلی که در آن واقع شده بودند شناخته می‌شدند. اگرچه ممکن است شرکت‌های تجاری از اسامی مختصر و شیک‌تری برای کالاهای تولیدی‌شان استفاده کنند اما در مجموع به دنبال حفظ یک رویکرد توصیفی و عملی هستند. با این حال گاهی اوقات نام‌های تجاری با استفاده از اسامی شاعرانه به واسطه یک استعاره زیبا یک چشم‌انداز ایده‌آل را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دادند.

ایده

یک تعادل ظریف در اینجا وجود دارد. چگونه می‌توانید در رابطه با زمینه کاری‌تان توضیح دهید درحالی‌که هنوز موفق به اضافه کردن یک ویژگی منحصر به فرد و خاص به هویت نشان تجاری خود نشده‌اید؟ نظرتان در مورد مارمالادهای طلایی Robertson که وجود پوست پرتقال طعم ویژه‌ای به آن بخشیده یا شیرشکلات‌های Cadbury چیست؟ اگرچه این دو از برندهای بسیار قدیمی و نام آشنا در انگلستان هستند ولی ما تقریبا معنای آنها و احساسی را که این نام‌ها قرار بود به ما انتقال دهند و به این منظور در سال‌های 1906 و 1996 میلادی طراحی شده‌اند فراموش کرده‌ایم.

امروزه استفاده از نام‌های کوتاه و مختصر در فرآیند نامگذاری برندها رواج یافته است. گاهی اوقات این اسامی اختراع می‌شوند، گاه این اسامی به جای آنکه به نکته یا موضوعی که در جهان واقعی وجود خارجی دارد اشاره کنند از هیچ معنای خاصی برخوردار نبوده یا معنای آنها به جهت ارتباط شان با مسائل غیرمرتبط و منفی تحت تاثیر قرار گرفته است.

نام‌های خاطره‌انگیز در صنعت عطر و اودکلن فراوانند، نام‌هایی نظیر Tauer Perfumes و L’Air du Désert Marocain از آن جمله‌اند. نام‌های تجاری امروزه انواع مختلفی دارند، برخی از آنها مانند U2 بسیار کوتاه بوده و برخی دیگر از اسامی آهنگین بهره می‌برند. نام‌هایی نظیر کمدی الهی، روستای تجسم شده و پاسبان برفی از آن جمله‌اند. برخی از مبتکرانه‌ترین اسامی موجود به وبلاگ‌نویسان تعلق دارد. یک الاغ روی لبه، اگر اینجا زندگی کرده‌اید تا الان باید به خانه رسیده باشید، اعمال تصادفی از واقعیت و 66 هزار مایل در ساعت از جمله این اسامی به شمار می‌روند.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

* این روزها رویه پذیرفته شده در فرآیند نامگذاری شرکت‌های تجاری استفاده از اسامی کوتاه، سرزنده و شیک است. اما چنانچه نام‌های کوتاه مناسب تشکیلات شما نیستند بهتر است برخلاف رویه معمول عمل کنید. به یاد داشته باشید که همه نام‌ها قرار نیست که شبیه اسم خودروهای جدید کوتاه و مختصر باشند.

* از نام‌های خاطره‌انگیز و به یادماندنی استفاده کنید. چنانچه نام موردنظر شما از کلمات زیادی تشکیل شده باشد مشتریان ممکن است مایل باشند تا نام برندتان را اشتباه تلفظ کرده و به یاد بسپارند.

* فروشگاه Cass Art از عبارت «بیایید این شهر را از هنرمندان لبریز کنیم» در نمای جلوی فروشگاه خود استفاده می‌کند. فراموش نکنید که لازم نیست از تمامی فضای دیداری فروشگاه برای نمایش نام و نشان تجاری‌تان استفاده کنید. شما می‌توانید با نمایش یک جمله قصد و نیت خود را از فعالیت در حوزه تجاری موردنظرتان به مخاطب نشان دهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5hH7nsSq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه